Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilim, araştırma, bilimsel araştırma kavramları
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Bilim ve bilim etiği
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Araştırma etiği kavramı ve araştırma etiği ihlalleri, araştırma etiğinin temel ilkeleri
|
K1. Bölüm 3
|
4
|
Bilimsel yöntem, tanımı, aşamaları ve temel nitelikleri
|
K1. Bölüm 4
|
5
|
Bilimsel yöntem dayandığı temel varsayımlar, bilimsel yöntemde ispat
|
K1. Bölüm 5
|
6
|
Araştırma tanımı, türleri
|
K1. Bölüm 6
|
7
|
Temel araştırmalar, uygulamalı araştırmalar
|
K1. Bölüm 7
|
8
|
Araştırma süreç ve teknikleri
|
K1. Bölüm 8
|
9
|
Araştırma süreç ve teknikleri
|
K1. Bölüm 9
|
10
|
Rapor yazımında içerik ve biçim
|
K1. Bölüm 10
|
11
|
Alıntı kuralları
|
K1. Bölüm 11
|
12
|
Dipnot ve kaynakça
|
K1. Bölüm 12
|
13
|
Kaynakça ve dipnot düzenleme I
|
K1. Bölüm 13
|
14
|
Kaynakça ve dipnot düzenleme II
|
K1. Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
------
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Zeynep YÜKSEL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1: Cemal Yıldırım, (2000). Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
K2: Türkkaya Aböv, (1982). Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Niyazi Karasar, (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin hem araştırmaları için hem de bir bilgi mesleğine hizmet vermeyi amaçlayan araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmelerini ve uygulamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders Kütüphane ve Bilgi Yönetimi (ve bir dereceye kadar ilgili disiplinler) deneysel araştırma yöntemlerini kapsar. Araştırma tasarımı, veri toplama, analiz, geçerlilik ve rapor yazma konuları işlenecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimin tanımı, kalitesi ve yöntemi; bilimsel araştırmaların süreç ve teknikleri; bilimsel bir araştırmanın konusunu seçer ve kısıtlar, tez için öneri hazırlar; veri toplama; ulusal ve uluslararası yayınlara erişim; bilimsel araştırmanın yapısı, yazımı ve sunum teknikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
5
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
3
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|