ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an okuma ve Tecvid Uygulamaları İSL116 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları tanır
    2-Kıraat İmamları ve Ravîleri hakkında bilgi edinir, Şâzz Kıraatler ve Hükümleri, Kıraatlerin Tedvini konularını analiz eder.
    3-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın muhtelif ayetlerini "talim usulü" çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okur.
    4-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın 25-30. cüzlerini "talim usulü" çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okur.
    5-Enam Suresi 159-163; Ahzab Suresi 40-48.; Fatır Suresi 27-35. Ayetlerin aşır olarak okur.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğ. Gör. Abdulhekim Ağırbaş Öğ. Gör. Yahya Arslan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Karaçam, İsmail. (2011). Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İFAV Yayınları, İstanbul. K2. Temel, Nihat. (2009). Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İFAV Yayınları, İstanbul. K3. Ünlü, Demirhan. (1993). Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. TDV Yayınları, Ankara. K4. Uygun, Hamdi. (2005). Uygulamalı Kur`an Tecvidi. Kayıhan Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. İbnü`l-Cezerî, Muhammed. (ts.). en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, Beyrut. YK2. İbn Mücâhid, Ebû Bekr. (1972). Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Dâru`l-meârif, Kahire. YK3. Maşalı, Mehmet Emin. (2016). Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Otto Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Sesini güzelce kullanarak ve okurken farklı tonlar uygulayarak öğrenciye Kur`an`ı okuma becerisini kazandırmak.
    Dersin İçeriği Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster