Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Teysirül Allam adlı eserin tanıtımı.
|
K1, bölüm 1
|
2
|
Taharet bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K1, bölüm 2
|
3
|
Salat bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K1, bölüm 3
|
4
|
Cenaiz bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K1, bölüm 4
|
5
|
Zekat bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K1, bölüm 5
|
6
|
Sıyam bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K1, bölüm 6
|
7
|
Hac bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K1, bölüm 7
|
8
|
Nikah bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K2 bölüm 1
|
9
|
Talak bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K2 bölüm 2
|
10
|
Hudud bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K2 bölüm 3
|
11
|
Cihad bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K2 bölüm 4
|
12
|
Etime bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K2 bölüm 5
|
13
|
Eyman bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K2 bölüm 6
|
14
|
Kaza bölümün okunması ve değerlendirilmesi
|
K2 bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ali ASAR
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Hidayet Zertürk
|
Ders Yardımcıları
|
Ar. Gör. Nurdan GENÇ
|
Kaynaklar
|
K1. Abdullah b. Abdurrahman b. Salih Al-i Bessam. Teysirül-allam şerhu Umdetil-ahkâm. 1978. (Beyrut)
K2. Askalani, Ahmed b. Hacer. (2014). Buluğul-Meram min Edilletil-Ahkam. Darul-Kabs lin-Neşri vet-Tevzi, Riyad.
|
Yardımcı Kitap
|
Yk1 Ünal, İsmail Hakkı. (2010). Ebu Hanife?nin Hadis Anlayışı ve Ebu Hanife?nin Hadis Metodu. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Teysirül Allam adlı eserden hareketle ahkam hadislerini tanıması, hadisleri yorumlaması ve İslam hukuku ile ilişkilendirerek değerlendirmesi amaçlanır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, Teysirül Allam bölümünden hadisler okunup harekelenecek ve tercümeleri yapılacaktır. Ayrıca hadislerden çıkarılabilecek hükümler üzerinde durulacak ve hadisler yorumlanacaktır. Hadisçilerle fıkıhçılar arasında ahkâm hadisleri bağlamında gerçekleşen ihtilaflar tartışılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
5
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|