ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ahkam Hadisleri İSL326 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ahkam hadislerini tanır.
    2-Ahkam hadislerini yorumlar.
    3-İslam hukuku ile hadisleri arasında ilişki kurar ve bu ilişkiyi yorumlar.
    4-Eserde yer verilen bölümler ve hadisler arasında ilişki kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Teysirül Allam adlı eserin tanıtımı. K1, bölüm 1
    2 Taharet bölümün okunması ve değerlendirilmesi K1, bölüm 2
    3 Salat bölümün okunması ve değerlendirilmesi K1, bölüm 3
    4 Cenaiz bölümün okunması ve değerlendirilmesi K1, bölüm 4
    5 Zekat bölümün okunması ve değerlendirilmesi K1, bölüm 5
    6 Sıyam bölümün okunması ve değerlendirilmesi K1, bölüm 6
    7 Hac bölümün okunması ve değerlendirilmesi K1, bölüm 7
    8 Nikah bölümün okunması ve değerlendirilmesi K2 bölüm 1
    9 Talak bölümün okunması ve değerlendirilmesi K2 bölüm 2
    10 Hudud bölümün okunması ve değerlendirilmesi K2 bölüm 3
    11 Cihad bölümün okunması ve değerlendirilmesi K2 bölüm 4
    12 Etime bölümün okunması ve değerlendirilmesi K2 bölüm 5
    13 Eyman bölümün okunması ve değerlendirilmesi K2 bölüm 6
    14 Kaza bölümün okunması ve değerlendirilmesi K2 bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ali ASAR
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Hidayet Zertürk

    Ders Yardımcıları Ar. Gör. Nurdan GENÇ
    Kaynaklar K1. Abdullah b. Abdurrahman b. Salih Al-i Bessam. Teysirül-allam şerhu Umdetil-ahkâm. 1978. (Beyrut) K2. Askalani, Ahmed b. Hacer. (2014). Buluğul-Meram min Edilletil-Ahkam. Darul-Kabs lin-Neşri vet-Tevzi, Riyad.
    Yardımcı Kitap Yk1 Ünal, İsmail Hakkı. (2010). Ebu Hanife?nin Hadis Anlayışı ve Ebu Hanife?nin Hadis Metodu. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Teysirül Allam adlı eserden hareketle ahkam hadislerini tanıması, hadisleri yorumlaması ve İslam hukuku ile ilişkilendirerek değerlendirmesi amaçlanır.
    Dersin İçeriği Bu derste, Teysirül Allam bölümünden hadisler okunup harekelenecek ve tercümeleri yapılacaktır. Ayrıca hadislerden çıkarılabilecek hükümler üzerinde durulacak ve hadisler yorumlanacaktır. Hadisçilerle fıkıhçılar arasında ahkâm hadisleri bağlamında gerçekleşen ihtilaflar tartışılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. -
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 5
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster