Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Günümüz Tefsir Problemlerinin Tespiti
|
K1, s. 27-52
|
2
|
Günümüz tefsir problemlerinin ilgili olduğu ayetlerin gözden geçirilmesi
|
K1, s. 53-68
|
3
|
Kur`an`da Nesh
|
K1, s. 69-104
|
4
|
Kur`an`da cihadla ilgili ayetler
|
K1, s. 105-121
|
5
|
Kur`an`da Recm meselesi
|
K1, s. 121-154
|
6
|
Kur`an`ın Tercümesi meselesi
|
K1, s. 155-182
|
7
|
Kur`an`da kadının yaratılışı
|
K1, s. 183-201
|
8
|
Kur`an`da Dövme meselesi
|
K1, s. 202-213
|
9
|
Kur?ân?a göre Tevrat ve İncil?in tahrifi meselesi
|
K1, s. 214-227
|
10
|
Kur`an`da şefaat meselesi
|
K1, s. 228-239
|
11
|
Tefsirde ihtilaf sebepleri
|
K1, s. 240-256
|
12
|
Teslis inancı ve ilgili âyetlerin yorumu
|
K1, s. 257-269
|
13
|
Kur`an`a Göre Hz. İsa
|
K1, s. 270-284
|
14
|
Kur?an?a göre müslümanlar ile gayr-ı Müslimler arasındaki ilişkileri
|
K1, s. 285-294
|
Ön Koşul
|
--------
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Burhan ÇONKOR
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Burhan Çonkor
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Karaman, H. vd. (2020). Kur`an Yolu Meali. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
K2. https://kuran.diyanet.gov.tr/Tefsir/
K3. Şimşek, S. (2016). Günümüz Tefsir Problemleri. Konya: Kitap Dünyası Yayınları.
K4. Demirci, M. (2017). Günümüz Tefsir Problemleri. İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları.
K5. Cündioğlu, D. (1995). Kur`an`ı Anlamanın Anlamı. İstanbul: Tibyan Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Okiç, T. (1995). Tefsir ve Hadis Usulünün Bazı Meseleleri, İstanbul: Nûn Yayıncılık.
YK2. Kutup, M. (2013). Kur?an?ı nasıl Okuyalım. Çev. Bekir Karlığa. İstanbul: İşaret Yayınları.
YK3. Ateş, S. (1997). Kur?an-ı Kerim?in Evrensel Mesajı: Yeniden İslam?a. 2 cilt. İstanbul: Kuran Okulu Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Tefsir Problemlerini ve Çözümlerini Öğrenme
|
Dersin İçeriği
|
Günümüz tefsir problemleri ve çözüm irdelemeleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
5
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
4
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|