Ön Koşul
|
-----
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Burhan ÇONKOR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Alanın Öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Mukâtil b. Süleyman, Ebu?l-Hasan Mukâtil b. Süleyman b. Beşir. (1979). Tefsîru Mukâtil b. Süleyman (et-Tefsîrü?l-Kebir). thk. Abdullah Mahmûd Şehhate. 4 cilt. Kahire: el-Hey?etü?l-Mısriyyetü?l-Âmme li?l-Kitâp.
K2. el-Mâtürîdî, Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd. (1426/2005). Tefsîrü?l-Mâtürîdî: Te?vîlâtu Ehli?s-Sünne: Te?vîlâtü?l-Kur?an, thk. Mecdî Baslum, 10 cilt.. Beyrut: Dâru?l-Kütübi?l-İlmiyye.
K3. et-Taberî, Ebû Cafer Muhammed b. Cerir b. Yezid. (1420/2000). Câmiü?l-Beyân an Te?vîli Âyi?l Kur?an. (Ahmed Muhammed Şakir. thk.). 24 cilt, y.y.: Müessetü?r-Risale.
K4. İbnü?l-Cevzî, Ebu?l-Ferec Cemâlüddîn Ebu?l-Ferec Abdurrahmân b. Alî b. Muhammed el-Cevzî. (1422). Zâdü?l-Mesîr fî İlmi?t-Tefsîr. thk. Abdurrezzak el-Mehdî. 4 cilt. Beyrut: Dârul-Kitabi?l-Arabî.
K5. İbn Kesîr, Ebu?l-Fida İmadüddin İsmail b. Ömer. (1418/1997). Tefsîrü?l-Kur?ani?l-Azîm. thk. Sami b. Muhammed es-Selame. 8 cilt. Riyad: Dâru Taybe.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. es-Suyûtî, Celalettin Abdurrahman. (2006). el- İtkân fî Ulûmi?l-Kur?ân. 3 cilt. Kahire: Dâru?l-Hadîs.
YK2. ez-Zemahşerî, Ebu?l-Kasım Carullah Mahmûd b. Ömer b. Muhammed. (t.y.). el-Keşşâf an Hakâiki Gavâmidi?t-Tenzîl ve Uyûni?l-Ekâvîl fî Vucûhi?t-Te?vîl: el-Keşşâf an . Hakâiki?t-Tenzîl ve Uyûni?l-Ekâvîl fî Vucûhi?t-Te?vîl. 4 cilt. Beyrut: Dâru?l-Kitâb?l-Arabî.
YK3.er-Râzî, Ebû Abdullah Fahreddin Muhammed b. Ömer b. el-Hasan b. el- Hüseyin Fahreddin. (1420). et-Tefsîrü?l-Kebîr: Mefâtîhü?l-Gayb (3. Basım). 32 cilt. Beyrut: Dâru İhyâi?t-Türâsi?l-Arabî.
|
Dersin Amacı
|
Tefsirin klasik ve çağdaş dönemde yazılan metinleri tanıtmak, bu metinleri üslup içerik v.b yönlerden analiz etmek, metinlerin çözümü ve anlaşılması hususunda meleke kazandırmak ve Kur?an-ı Kerimin anlaşılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Tefsir metinlerinin tasnifi, Kur?an?ın Enbiya sûresi gibi orta uzunlukta olan bazı sûreleri İbnu Kesir, Keşşaf, Razî, Kadi, Nesefî, gibi temel eserlerden okumak, gramer, lügat ve belagat açısından metin analizini yapmak.
|