Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hadis yorumlama ile ilgili genel bilgilerin tanınması
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Modern dönem yorumlama yöntemlerine giriş
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Modern dönemde karşılaşılan problemleri tanıma
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Sosyolojik metodun tanınması
|
K1 Bölüm 4
|
5
|
Sosyolojik metoda örnek metinlerin okunması ve tartışılması
|
K2 Bölüm 1
|
6
|
Psikolojik metot tanınması
|
K2 Bölüm 2
|
7
|
Psikolojik metoda örnek metinlerin okunması ve tartışılması
|
K2 Bölüm 3
|
8
|
Bilimci metot tanınması
|
K2 Bölüm 4
|
9
|
Bilimci metoda örnek metinlerin okunması ve tartışılması
|
K3 Bölüm 1
|
10
|
Tarihselci yaklaşımların tanınması
|
K3 Bölüm 2
|
11
|
Tarihselci yaklaşıma örnek metinlerin okunması ve tartışılması
|
K3 Bölüm 3
|
12
|
Çevreci yaklaşımların tanınması
|
K3 Bölüm 4
|
13
|
Çevreci yaklaşıma örnek metinlerin okunması ve tartışılması
|
K3 Bölüm 5
|
14
|
Hadis yorum metot ve yaklaşımlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
|
K3 Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arif Gezer Dr Öğr. Üyesi İbrahim Hanek
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi İbrahim Hanek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tekineş, Ayhan. (2002). Hadisleri Anlama Problemi. Kaynak Kitaplığı, İstanbul.
K2. Kesgin, Salih. (2019). Hadisleri Anlama Sorunu. İSAM Yayınları, İstanbul.
K3. Hatiboğlu, İbrahim. (2015). Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları
Hint Alt Kıtası, Mısır ve Türkiye`de Hadis Tartışmaları. İz Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Necati, M. Osman. (2018). Hadis ve Psikoloji. çev. Mustafa Işık. Fecr Yayınları, İstanbul.
YK2. Köktaş, Yavuz. (2010). Güncel Hadis Yorum ve Tartışmaları. Rağbet Yayınları, İstanbul.
YK3. Kutub, Muhammed. (2013). Peygamberden Parıltılar. Beka Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Çağdaş dönemde yapılan hadis yorumlama çalışmalarını tanıtmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste yirminci yüzyılda yapılmış hadis yorumlama çalışmaları ve metotları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|