Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sünnetin Tanımı ve Muhtevası
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Sünnetin Dindeki yeri
|
K1Bölüm 2
|
3
|
Sünneti ele almada temel esaslar
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Terğib-Terhib hadislerinin anlaşılması metodu
|
K1 Bölüm 4
|
5
|
Sünnetin Kurân-ı Kerim ışığında anlaşılması
|
K1 Bölüm 5
|
6
|
Bir konuda gelen bütün hadislerin toplanması
|
K1 Bölüm 6
|
7
|
Çelişkili hadisleri bağdaştırma veya tercih etme
|
K1 Bölüm 7
|
8
|
Hadislerin söylendiği sebepler, şartlar ve amaçlar ışığında anlaşılması
|
K2 Bölüm 1
|
9
|
Hadisteki değişken araç ile sabit amacın birbirinden ayırt edilmesi
|
K2 Bölüm 2
|
10
|
Hadisi anlamada hakikat ile mecazın birbirinden ayırt edilmesi
|
K2 Bölüm 3
|
11
|
Gaybi olan hususlarla olmayanları birbirinden ayırt edilmesi
|
K2 Bölüm 4
|
12
|
Hadis lafızlarının delalet ettiği anlamların iyi tespit edilmesi
|
K2 Bölüm 5
|
13
|
Ahkâm hadisleri anlamada mezhep imamlarının görüşlerinden istifade edilmesi
|
K2 Bölüm 6
|
14
|
Tıbb-ı Nebevî hadislerinin değerlendirilmesi
|
K2 Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arif Gezer Dr Öğr. Üyesi İbrahim Hanek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kardavi Yusuf. (2018). Sünneti Anlamada Yöntem. Nida Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kesgin, Salih. (2019). Hadisleri Anlama Sorunu. İSAM Yayınları, İstanbul.
YK2. Coşkun, Selçuk. (2019). Hadise Bütüncül Bakış. İFAV Yayınları, İstanbul.
YK3. Özafşar, Mehmet Emin. (2019). Hadisi Yeniden Düşünmek. OTTO Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Hz. Muhammed`in sözlerinin ne anlama geldiğini kavrayabilme yöntemlerini tanımak ve bu yöntemleri uygulamak
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste Hz. Muhammed`in sözlerinin anlamlarını ve bu anlamları tesbit edebilme yöntemlerini tanıtılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|