ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karşılaştırmalı Eğitim İSL430 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Karşılaştırmalı eğitimin amacını tanımlar
    2-Türk eğitim sisteminin yapısını tanır
    3-Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin yapısını karşılaştırır
    4-Türk eğitim sistemi ile çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini benzerlik ve farklılıkları açısından karşılaştırır
    5-Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini göz önünde bulundurarak, Türk Eğitim Sisteminin geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Karşılaştırmalı Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Karşılaştırmalı Eğitime Tarihsel Bakış K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    2 Küreselleşme ve Karşılaştırmalı Eğitim, Karşılaştırmalı Eğitimde Yöntem ve Araştırma K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    3 Türk Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    4 A.B.D. Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    5 İngiltere Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    6 Rusya Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    7 Almanya Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    8 Çin Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    9 Finlandiya Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    10 Danimarka Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    11 İtalya Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    12 İsviçre Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    13 Japonya Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    14 Singapur Eğitim Sistemi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7, YK8
    Ön Koşul Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yüksel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. -Balcı, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık K2. -Demirel,Ö (2012) Gelecek için Eğitim: Farklı ülkelerde program geliştirme çalışmaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık K3. -Erdoğan,İ. (2000) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık K4. -Ertürk, S. (2013). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi. K5. -Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları K6. -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık K7. -Senemoğlu, N. (1991). A study of initial primary teacher training in England with implications for the system in Turkey. Unpublished Research Report, Leicester: The University of Leicester K8. -Türkoğlu, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1. -Balcı, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık YK2. -Demirel,Ö (2012) Gelecek için Eğitim: Farklı ülkelerde program geliştirme çalışmaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık YK3. -Erdoğan,İ. (2000) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık YK4. -Ertürk, S. (2013). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi. YK5. -Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları YK6. -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık YK7. -Senemoğlu, N. (1991). A study of initial primary teacher training in England with implications for the system in Turkey. Unpublished Research Report, Leicester: The University of Leicester YK8. -Türkoğlu, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
    Dersin Amacı Dünya`da bilim, teknoloji ve eğitim alanlarında başarılı olan ülkeler başta olmak üzere farklı ülkelerin eğitim sistemleri ile Türk eğitim sistemini amaç, yapı, işleyiş gibi boyutlar açısından karşılaştırmak ve Türk eğitim sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır.
    Dersin İçeriği -Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi -Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma -Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin; eğitim amaçları, örgütsel yapısı ve işleyişi, örgün ve yaygın eğitimi, öğretmen, eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri, -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitliğe bakışı -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde reform ve yenileşme girişimleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster