Ön Koşul
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yüksel
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. -Balcı, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
K2. -Demirel,Ö (2012) Gelecek için Eğitim: Farklı ülkelerde program geliştirme çalışmaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık
K3. -Erdoğan,İ. (2000) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık
K4. -Ertürk, S. (2013). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
K5. -Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları
K6. -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
K7. -Senemoğlu, N. (1991). A study of initial primary teacher training in England with implications for the system in Turkey. Unpublished Research Report, Leicester: The University of Leicester
K8. -Türkoğlu, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. -Balcı, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
YK2. -Demirel,Ö (2012) Gelecek için Eğitim: Farklı ülkelerde program geliştirme çalışmaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık
YK3. -Erdoğan,İ. (2000) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık
YK4. -Ertürk, S. (2013). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
YK5. -Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları
YK6. -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
YK7. -Senemoğlu, N. (1991). A study of initial primary teacher training in England with implications for the system in Turkey. Unpublished Research Report, Leicester: The University of Leicester
YK8. -Türkoğlu, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
|
Dersin Amacı
|
Dünya`da bilim, teknoloji ve eğitim alanlarında başarılı olan ülkeler başta olmak üzere farklı ülkelerin eğitim sistemleri ile Türk eğitim sistemini amaç, yapı, işleyiş gibi boyutlar açısından karşılaştırmak ve Türk eğitim sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi
-Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma
-Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin; eğitim amaçları, örgütsel yapısı ve işleyişi, örgün ve yaygın eğitimi, öğretmen, eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitliğe bakışı
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde reform ve yenileşme girişimleri
|