ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karşılaştırmalı Eğitim İSL430 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Karşılaştırmalı eğitimin amacını tanımlar
    2-Türk eğitim sisteminin yapısını tanır
    3-Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin yapısını karşılaştırır
    4-Türk eğitim sistemi ile çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini benzerlik ve farklılıkları açısından karşılaştırır
    5-Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini göz önünde bulundurarak, Türk Eğitim Sisteminin geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirir
    Ön Koşul Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yüksel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. -Balcı, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık K2. -Demirel,Ö (2012) Gelecek için Eğitim: Farklı ülkelerde program geliştirme çalışmaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık K3. -Erdoğan,İ. (2000) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık K4. -Ertürk, S. (2013). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi. K5. -Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları K6. -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık K7. -Senemoğlu, N. (1991). A study of initial primary teacher training in England with implications for the system in Turkey. Unpublished Research Report, Leicester: The University of Leicester K8. -Türkoğlu, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1. -Balcı, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık YK2. -Demirel,Ö (2012) Gelecek için Eğitim: Farklı ülkelerde program geliştirme çalışmaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık YK3. -Erdoğan,İ. (2000) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık YK4. -Ertürk, S. (2013). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi. YK5. -Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları YK6. -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık YK7. -Senemoğlu, N. (1991). A study of initial primary teacher training in England with implications for the system in Turkey. Unpublished Research Report, Leicester: The University of Leicester YK8. -Türkoğlu, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
    Dersin Amacı Dünya`da bilim, teknoloji ve eğitim alanlarında başarılı olan ülkeler başta olmak üzere farklı ülkelerin eğitim sistemleri ile Türk eğitim sistemini amaç, yapı, işleyiş gibi boyutlar açısından karşılaştırmak ve Türk eğitim sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır.
    Dersin İçeriği -Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi -Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma -Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin; eğitim amaçları, örgütsel yapısı ve işleyişi, örgün ve yaygın eğitimi, öğretmen, eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri, -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitliğe bakışı -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde reform ve yenileşme girişimleri
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster