Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarikat silsilelerine genel bakış
|
K1, bölüm 1
|
2
|
Tarikat Silsilelerine genel bakış: Anadolu ölçeği
|
K1, bölüm 2
|
3
|
Günümüz Anadolu tarikat silsilelerine genel bakış
|
K1, bölüm 3
|
4
|
Tasavvuf`un sosyal ve kültürel hayata etkisi
|
K1, bölüm 4
|
5
|
Makam ve hal bakımından insan
|
K2, bölüm 1
|
6
|
Nefsin Mertebeleri-I
|
K2, bölüm 2
|
7
|
Nefsin Mertebeleri-II
|
K2, bölüm 3
|
8
|
Mutasavvıfların ahlak telakkisine mukayeseli bakış
|
K2, bölüm 4
|
9
|
İnanç ve ibadetlere tasavvufî yaklaşım
|
K3, bölüm 1
|
10
|
İnanç ve ibadetlere tasavvufî yaklaşım
|
K3, bölüm 2
|
11
|
Tartışmalı meseleler: Rabıta
|
K3, bölüm 3
|
12
|
Tartışmalı meseleler: Tevessül ve şefaat
|
K3, bölüm 4
|
13
|
Tasavvufî şiirlerde hal ve makamlar
|
K4, bölüm 1
|
14
|
Tasavvufî şiirlerde hal ve makamlar
|
K4, bölüm 2
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Fatih Güzel
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Kara, Mustafa. (2003). Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, İstanbul: Dergah Yayınları.
K2. Yılmaz, H. Kamil. (2000). Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul: Ensar Neşriyat.
K3. Cebecioğlu, Ethem. (2004). Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözcüğü, İstanbul: Anka Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Eraydın, Selçuk. (1981). Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul: Marifet Yayınları.
YK2. Mahmud, Cibir Halîm (Tah.) (t.y.). Sühreverdî Şihâbuddin Avarifu`l-Mearif, Kahire: Dâru`l-Ma`rife.
|
Dersin Amacı
|
İslam toplumunda faaliyet göstermiş olan tarikatları, kurucularını, bunların topluma olan etkilerini, belli başlı dini görüşlerini tanımak
|
Dersin İçeriği
|
Tasavvuf tarihi, meseleleri ve tasavvuf ahlakı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
4
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|