ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasavvuf İSL435 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasavvufun beşerî ve İslâmî disiplinler arasındaki yerini tanır
    2-Tasavvufun temel İslâm kaynaklarındaki dayanaklarını tanır.
    3-Tasavvufî düşünce ve hayatın gelişim sürecini analiz ader.
    4-Tasavvuf konusunda yanlış anlayışları düzeltmeyi yorumlar.
    5-Sosyal hayattaki farklı duygu, düşünce ve inançları tanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tasavvuf Nedir? Mistisizm ve Tasavvuf K1, bölüm 1
    2 Sûfîlerin Tasavvuf tarifleri, tasnifi temel kavramlar, tasavvufun hedef ve nitelikleri K1, bölüm 1
    3 Tasavvufun İslâm medeniyetindeki yeri ve temel nitelikleri (Selefî, Kelâmî ve Sûfî düşünce biçimleri) K1, bölüm 2
    4 Kur`ân ve Tasavvuf-Kur`ânî Temeller ve Sûfî`nin Kur`ân`la İlişkisi K1, bölüm 2
    5 Allah ve Tasavvuf-Sûfîlerin Allah ve Tevhid Anlayışı K1, bölüm 3
    6 Peygamber, Peygamberlik ve Tasavvuf-Tasavvuf ve Sünnet K1, bölüm 3
    7 Tasavvufun Diğer İslâmî Disiplinlerle İlişkileri-Köken Tartışmaları K1, bölüm 4
    8 Tasavvuf Tarihinin Dönemleri-Zühd Dönemi ve Mektepleri K1, bölüm 4
    9 Klasik Dönem, Şahsiyetler, Mektepler ve Eserler K1, bölüm 5
    10 Gazâlî ve Tasavvufta Teozofik Dönem-Teozofik Mektepler K1, bölüm 5
    11 Tasavvufun Kurumlaşması ve Tarîkatların Oluşumu K1, bölüm 6
    12 Tasavvufî Hayatta Görülen Sapmalar-Islahat Faaliyetleri ve Tekkelerin Kapatılması K1, bölüm 6
    13 Tekkelerin Fetih ve Savunma Hizmetleri-Tekkelerin Ekonomik Hayattaki Fonksiyonları K1, bölüm 7
    14 Tekkelerin Sosyal ve Kültürel Hayattaki Fonksiyonları K1, bölüm 7
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Fatih Güzel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Kara, Mustafa. (2003). Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, İstanbul: Dergah Yayınları. K2. Yılmaz, H. Kamil. (2000). Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul: Ensar Neşriyat. K3. Cebecioğlu, Ethem. (2004). Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözcüğü, İstanbul: Anka Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Eraydın, Selçuk. (1981). Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul: Marifet Yayınları. YK2. Mahmud, Cibir Halîm (Tah.) (t.y.). Sühreverdî Şihâbuddin Avarifu`l-Mearif, Kahire: Dâru`l-Ma`rife.
    Dersin Amacı Tasavvufun mâhiyet ve hedefini öğrenmek. İslâm Medeniyeti`nde tasavvufun yerini kavramak. Tasavvufun temel nitelikleri yanında diğer ilimlerle ilişkisini öğrenmek. İslâm dışı dînî anlayışlarda var olan mistik boyutun tasavvufî hayatın fıtrîliğine delil olduğunu kavramak. Tasavvufun temel İslâm metinlerinde delil olarak gösterilen kaynaklarını öğrenmek. Tasavvufî düşünce ve hayatın dönemlerini ve tarihsel sürecini öğrenmek. Klasik dönem ve zirve döneminde tasavvufî düşüncenin temel şahsiyetleri ve başlıca tasavvufî mektepleri tanımak. Tasavvufî kurumların tarihsel gelişimini öğrenmek. Tasavvufî düşünce, hayat ve kurumların İslâm toplumları üzerindeki etkilerini kavramak.
    Dersin İçeriği Tasavvufun tarif ve tasviri, hedefi. İslâm Medeniyeti`ndeki yeri. Diğer ilimlerle ilişkisi. Din ve mistik boyutu. Temel İslâm Kaynakları ve Tasavvuf. Tasavvufî düşünce ve hayatın tarihsel süreçteki görünümü. Tasavvufun temel şahsiyetleri. Başlıca Tasavvufî mektepler. İlk tasavvuf klasikleri. Tasavvufî düşüncenin gelişmesi. Tasavvufî kurumlar. Tasavvufî düşünce, hayat ve kurumların İslâm toplumları üzerindeki etkisi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 2
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 1
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 2
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 1
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 1
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 5
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster