Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Harflerin Yazımı, Bitişmeleri ve Yazı Çeşitleri
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Sesli ve Sessiz Harfler, İsmin Halleri, Zamirler
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Osmanlı Türkçesi`nde Ekler
|
K1. Bölüm 3
|
4
|
Osmanlı Türkçesi`nde Fiil Çekimleri
|
K1. Bölüm 4
|
5
|
Osmanlı Türkçesi´nin Arapça Unsurları
|
K1. Bölüm 5
|
6
|
Osmanlı Türkçesi´nin Farsça Unsurları
|
K1. Bölüm 6
|
7
|
Osmanlı Türkçesi´nde İmla Kuralları
|
K1. Bölüm 7
|
8
|
Osmanlı Türkçesi`ne Ait Metinlerin Günümüz Türkçesi`ne Aktarımı
|
K1. Bölüm 8
|
9
|
Nesir Örnekleri Okuma Çalışmaları
|
K1. Bölüm 9
|
10
|
Edebî Metin Okuma Çalışmaları
|
K1. Bölüm 10
|
11
|
Tarih Metinleri Okuma Çalışmaları
|
K1. Bölüm 11
|
12
|
Süreli Yayınları Okuma Çalışmaları
|
K1. Bölüm 12
|
13
|
Nazım Örnekleri Okuma Çalışmaları
|
K1. Bölüm 13
|
14
|
Yazma Metin Okuma Çalışmaları
|
K1. Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Fatih Güzel
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Timurtaş, F. (1979). Osmanlı Türkçesine Giriş, İstanbul: İÜ. Edebiyat Fakültesi Yayınları.
K2. Baltacı, C. (1989). İslam Paleografyası. İstanbul: İfav Yayınları.
K3. Develi, H. (2001). Osmanlı Türkçesi Klavuzu. İstanbul: Bilimevi Yayınları.
K4. Mefail H. (2010). Metinlerle Osmanlı Türkçesi. Bursa: Emin Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Develi, H. Osmanlı Türkçesi Klavuzu, İstanbul: Bilimevi Yayınları, 2001.
YK2. Hızlı, M. Metinlerle Osmanlı Türkçesi, Bursa: Emin Yayınları, 2010.
|
Dersin Amacı
|
Osmanlı alfabesinin özelliklerinin ve yazı karakterlerinin tanıtımı, Osmanlı alfabesiyle imla çalışmaları, Osmanlı şair ve yazarlarından farklı dönemlere ait matbu metin okumaları
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlı Türkçesi ile yazılmış metinleri okuyup anlayabilme ve bu kaynaklardan yararlanabilme becerisi kazanmak
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
4
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
5
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|