Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tefsir metotlarından kısaca bahsedip takip edilecek metot ve dersin kaynakları hakkında gerekli bilgilendirme
|
K1, s.50-75
|
2
|
Fâtiha Sûresinin önemi ve tefsiri.
|
K1, s. 76-100
|
3
|
Duhâ Sûresinin tefsiri
|
K1, s. 101-125
|
4
|
İnşirah ve Tîn Sûrelerinin tefsiri
|
K1, 126-150
|
5
|
Alak Sûresinin tefsiri
|
K1, 151-175
|
6
|
Kadr ve Beyyine Sûrelerinin tefsiri
|
K2, s. 50-100
|
7
|
Zilzâl Sûresinin tefsiri
|
K2, s. 101-125
|
8
|
Âdiyât Sûresinin tefsiri
|
K2, s. 126-150
|
9
|
Kâria, Tekâsür ve Asr Sûrelerinin tefsiri
|
K2, s. 151-175
|
10
|
Hümeze, Fil ve Kureyş Sûrelerinin tefsiri
|
K3, s. 50-75
|
11
|
Mâûn, Kevser ve Kâfirûn Sûrelerinin tefsiri
|
K3, s. 76-100
|
12
|
Nasr, Mesed ve İhlâs Sûrelerinin tefsiri
|
K3, s. 101-125
|
13
|
Felâk ve Nâs Sûrelerinin tefsiri
|
K3, s. 125-150
|
14
|
Surelerin yorumlanmasının genel değerlendirmesi
|
K3, s. 150-175
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Burhan Çonkor
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1. Taberî, Muhammed b. Cerîr. (1420). Câmiu`l-beyân an te`vîli âyi`l- Kur`ân. Thk. Ahmed Muhammed Şâkir. Müessetü`r-Risâle, Beyrut
K2. Âlûsî, Ebu`s-Senâ Şihâbuddîn Mahmûd b. Abdillah. (2001). Ruhu`l-meânî fî tefsîri`l-Kurâni`l-azîm. Dâru`l-Kütübi`l-ilmiyye, Beyrût.
K3. Cassâs, Ebû Bekir Ahmet b. Ali er-Razi.(1992). Akâmü`l-Kur`ân. Dâru ihyâi`t-türâsi`l-Arabi, Beyrut.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kâsımî, Muhammed Cemâleddîn.(1957). Mehâsinu`t-te`vîl. Dâru İhyâi`l-Kutubi`l-Arabiyye, Kahire.
YK2. Mukâtil b. Süleyman, Ebu`l-Hasen el-Belhî. Tefsîru Mukâtil b. Süleymân. (2003). Daru`l-kütübi`l-ilmiyye, Beyrut.
YK3. Şevkânî, Muhammed b. Ali b. Muhammed Abdullah. (1414). Fethu`l-kadîr. Dâru`l-Kalem, Beyrut.
|
Dersin Amacı
|
Kuranı tefsir edebilme melekesinin geliştirilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Fâtiha Sûresi ve Kısa Sûreler (Duhâ-Nâs arası Sûreler) temel kaynaklardan istifade edilerek tefsir edilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
4
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
3
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|