Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İsim ve Sıfat Tamlaması Örnekleri, Mazi, Muzari, Emir Fiil
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
|
2
|
İsim Cümlesi (ikil), Beş İsim
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
|
3
|
Sayılar (21 - 99), Okulda parçasının çözümlemesi, en mastariye
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
|
4
|
Soru edatları, haftanın günleri, aylar mevsimler
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
|
5
|
Kelimelerin nasb, cer ve ref halleri (tekil-ikil-çoğul)
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
|
6
|
Saatler (yirmi dakika- çeyrek), sayılar (100-1000)
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
|
7
|
İnne ve Benzerleri, nasb edatları
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
|
8
|
Nevasıh
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
|
9
|
Kane ve Benzerleri,
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
|
10
|
Hava durumları, ismu mevsuller
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
|
11
|
Gereklilik kipi (-meli, -malı), yol-yer sorma ve tarif etme
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
|
12
|
Leyse İle Olumsuz Yapma, rica, olasılık ve yeterlilik kipleri
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
|
13
|
Üçlü fiil kalıpları ve kelime türetme yolları
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
|
14
|
Bablar
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
|
Ön Koşul
|
------
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Bekir YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Komisyon. (2012). el-Arabiyye Beyne Yedeyk. Tekin Kitabevi, Konya.
K2. Sevinç, Resul, (2013). Arapçanın Temel Gramer Kuralları, Ensar Neşriyat, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Karslı, İlyas. (2013). Yeni Sözlük, Ensar Neşriyat, İstanbul,
|
Dersin Amacı
|
Arapça okuduğu orta düzey bir metni anlamasını sağlamak, Arapça ile iletişim kurulmasını kavratmak, sorulan sorulara cevap verecek, günlük etkinliklerden bahsedecek düzeyde bilgi birikimi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Arapçanın temel gramer Kuralları ve dinî ve edebî seçilmiş örnek parçalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
2
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
2
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
1
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|