ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça III (Okuma- Anlama) İSL207 GÜZ 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arapça hakkında temel bilgileri özetler.
    2-Arapça dil bilgisinin özellikleri hakkında orta düzeyde edindiği bilgiyi kullanır.
    3-Arapça yazılmış bir metni doğru okur.
    4-Duygu ve düşüncelerini Arapça sözlü ve yazılı olarak kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İsim ve Sıfat Tamlaması Örnekleri, Mazi, Muzari, Emir Fiil K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
    2 İsim Cümlesi (ikil), Beş İsim K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
    3 Sayılar (21 - 99), Okulda parçasının çözümlemesi, en mastariye K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
    4 Soru edatları, haftanın günleri, aylar mevsimler K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
    5 Kelimelerin nasb, cer ve ref halleri (tekil-ikil-çoğul) K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
    6 Saatler (yirmi dakika- çeyrek), sayılar (100-1000) K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
    7 İnne ve Benzerleri, nasb edatları K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
    8 Nevasıh K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
    9 Kane ve Benzerleri, K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
    10 Hava durumları, ismu mevsuller K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
    11 Gereklilik kipi (-meli, -malı), yol-yer sorma ve tarif etme K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
    12 Leyse İle Olumsuz Yapma, rica, olasılık ve yeterlilik kipleri K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
    13 Üçlü fiil kalıpları ve kelime türetme yolları K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
    14 Bablar K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
    Ön Koşul ------
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Komisyon. (2012). el-Arabiyye Beyne Yedeyk. Tekin Kitabevi, Konya. K2. Sevinç, Resul, (2013). Arapçanın Temel Gramer Kuralları, Ensar Neşriyat, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Karslı, İlyas. (2013). Yeni Sözlük, Ensar Neşriyat, İstanbul,
    Dersin Amacı Arapça okuduğu orta düzey bir metni anlamasını sağlamak, Arapça ile iletişim kurulmasını kavratmak, sorulan sorulara cevap verecek, günlük etkinliklerden bahsedecek düzeyde bilgi birikimi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Arapçanın temel gramer Kuralları ve dinî ve edebî seçilmiş örnek parçalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 2
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 2
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 1
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster