Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Müzik nedir? Müziğin etkileri
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Müziğin sınıflandırılması
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Türk din musikisi tarihi 9-14. yüzyıllar
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Türk din musikisi tarihi 15-19.yüzyıllar
|
K1 Bölüm 4
|
5
|
Cami musikisi formları "Ezan"
|
K1 Bölüm 5
|
6
|
Dini musiki eserlerinden örneklerin okunması
|
K1 Bölüm 6
|
7
|
Cami musikisi formları ilahi
|
K1 Bölüm 7
|
8
|
Tasavvuf musikisi eserlerinden örneklerin okunması
|
K1 Bölüm 8
|
9
|
Cami musikisi formları Salat-Mevlid
|
K1 Bölüm 9
|
10
|
Tasavvuf musikisi eserlerinden örneklerin okunması
|
K1 Bölüm 10
|
11
|
Tasavvuf musikisi formları Durak-Nefes
|
K1 Bölüm 11
|
12
|
Tasavvuf musikisi formları Ayin-Mersiye
|
K1 Bölüm 12
|
13
|
Tasavvuf musikisi formları Şuğul
|
K1 Bölüm 13
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Fatih GÜZEL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1.Şengel. Ali Rıza. (1979). İlahiler, Kubbealtı Neşriyat, İstanbul.
K2. Özkan. İsmail Hakkı. (2018).Türk Musîkîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Ötüken Neşriyat, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ak. Ahmet Şahin. (2014). Türk Musikisi Tarihi. Akçağ Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Tarih içerisinde bilhassa Osmanlı coğrafyasında gelişen ve günümüzde de devam eden dini musikinin mahiyetinin ve formlarının öğretimi ve tatbikatı.
|
Dersin İçeriği
|
Müzik nedir? Müziğin etkileri, Müziğin sınıflandırılması, Türk din musikisi tarihi, Cami musikisi formları Ezan- Kamet, Dini musiki eserlerinden örneklerin okunması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
5
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
1
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
1
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
5
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
1
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
3
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|