Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
201-209 sayfaların yüzünden okunması, Bakara Suresi ilk beş ayetin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Ra`nın kalın okunduğu yerler konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 201-209, K2- s. 202; YK1- s. 105, YK2-s.301.
|
2
|
210-218 sayfaların yüzünden okunması, Ayetü`l-Kürsi`nin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Bakara Suresi ilk beş ayetin talimle ezbere okunması, Ra`nın ince okunduğu yerler konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 201-218, K2- s. 203; YK1-s.106, YK2- s. 302.
|
3
|
219-227 sayfaların yüzünden okunması, Amenerrasûlü talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Ayetü`l-Kürsi`nin talimle ezbere okunması, Ra`nın kalın, ince ve hem ince hem kalın okunduğu yerler konusunun bütün olarak işlenmesi.
|
K1- s.219-227, K2- s. 204; YK1- s. 106, YK2- s. 302.
|
4
|
228-236 sayfaların yüzünden okunması, Hüvellahüllezi talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Amenerrasûlü`nün talimle ezbere okunması, idğâmın tanımı ve unsurları konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 228-236, K2- s. 205; YK1- s. 209, YK2- s.306.
|
5
|
237-245 sayfaların yüzünden okunması, Nebe Suresi`nin 1-16 ayetlerinin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Hüvellahüllezi`nin talimle ezbere okunması, idğâm çeşitleri (tenvin ve sakin nun ile ilgili İdğâm-ı Mealğunne) konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 237-245, K2- s. 175 ; YK1- s. 210 , YK2.- s. 310
|
6
|
246-254 sayfaların yüzünden okunması, Nebe Suresinin 17-30 ayetlerinin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Nebe Suresinin 1-16 ayetlerinin talimle ezbere okunması, idğâm çeşitleri (tenvin ve sakin nun ile ilgili İdğâm-ı Bilâğunne) konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 246-254, K2- s. 176; YK1- s. 213, YK2.-s. 316
|
7
|
255-263 sayfaların yüzünden okunması, Nebe Suresinin 31-40 ayetlerinin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Nebe Suresinin 17-30 ayetlerinin talimle ezbere okunması, idğâm çeşitleri (mahreç ve sıfatlar yönüyle İdğâm-ı Misleyn ve sakîn mîmin durumları) konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 255-263, K2- s. 180; YK1- s. 189, YK2.- s. 389
|
8
|
264-270 sayfalarının ve Mülk Suresinin 01-06 ayetlerinin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Nebe Suresinin tamamının talimle ezbere okunması, idğâm çeşitleri (mahreç ve sıfatlar yönüyle İdğâm-ı Mütecaniseyn) konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 264- 270, K2- s. 188; YK1- s. 192, YK2- s. 397
|
9
|
271-280 sayfaların yüzünden okunması, Mülk Suresinin 07-12 ayetlerinin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Mülk Suresinin 01-06 ayetlerinin talimle ezbere okunması, idğâm çeşitleri (mahreç ve sıfatlar yönüyle İdğâm-ı Mütekaribeyn) konusunun işlenmesi.
|
K1,- 271-280, K2- s. 191; YK1- s. 195, YK2- s. 387
|
10
|
281-290 sayfaların yüzünden okunması, Mülk Suresinin 13-20 ayetlerinin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Mülk Suresinin 01-12 ayetlerinin talimle ezbere okunması, idğâm çeşitleri (yapılışları bakımından tam ve ve nâkıs idğâm) konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 281-290, K2- s. 177; YK1- 210, YK2- s. 388
|
11
|
291-307 sayfaların yüzünden okunması, Mülk Suresinin 21-30 ayetlerinin talimle ezberlenmek üzere yüzünden okunması, Mülk Suresinin 01-20 ayetlerinin talimle ezbere okunması, Lâm-ı Tarif ve İdğâm-ı Şemsiyye ile İzhâr-ı Kameriyye konusunun işlenmesi.
|
K1- 291-307, K2- s. 193, YK1- 214, YK2- s. 390
|
12
|
308- 314 sayfaların yüzünden okunması, Mülk Suresinin tamamının talimle ezbere okunması, Lafzatullah ve kalkale konusunun işlenmesi.
|
K1- s. 308-314, K2- 207; YK1- s. 216, YK2- s. 392
|
13
|
315- 317 sayfaların yüzünden okunması, Zamirin Hükümleri konusunun işlenmesi, ezberlerin tekrarı, Talim-tecvid uygulaması.
|
K1- s. 315-317, K2- s. 208, YK1- s. 210, YK2- s. 393.
|
14
|
318-320 sayfaların yüzünden okunması, Daha önceki bilgilerle birlikte Tecvid tahlilleri, ezberlerin genel tekrarı.
|
K1- 318-320, K2- s. Bölüm 7, YK1- Bölüm 1-2, YK2- Bölüm 1-2-3.
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Abdulhekim Ağırbaş
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Abdulhekim Ağırbaş 2-)Doktor Öğretim Üyesi Yahya Arslan 3-)Öğretim Görevlisi Sibel Danacı 4-)Öğretim Görevlisi Neslihan Polat 5-)Doktor Öğretim Üyesi Aslan Çıtır
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Yahya ARSLAN
Öğr. Gör. Sibel KARACA
Öğr. Gör. Neslihan POLAT
|
Kaynaklar
|
K1: Kur`an-ı Kerim.
K2: Pakdil, R. (2014). Talim Tecvid ve Kıraat. İstanbul: İFAV Yayınları.
K3: Çetin, A. (2013). Kur`an Okuma Esasları. Bursa: Emin Yayıınları.
K4: Karaçam, İ. (2011). Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları.
K5: Temel, N. (2009). Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları.
K6: Ünlü, Demirhan. (1993). Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Cemal b. İbrahim el-Kırş.(2012). Dirâsetü`l-Mehâric ve`s-Sıfat. Mısır
YK2: İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2 Cilt. Beyrut: Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts.
YK3: İbn Mücâhid, Ebû Bekr. (1972). Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif.
YK4: Maşalı, Mehmet Emin. (2016). Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto.
|
Dersin Amacı
|
Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
1
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
2
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
2
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
5
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
2
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|