Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bakara suresi 1-5. ayetlerin tefsiri
|
K1, s. 50-100
|
2
|
Bakara suresi 255. ayetin tefsiri
|
K1,s. 101-150
|
3
|
Bakara suresi 285-286. ayetlerin tefsiri
|
K2, s. 50-100
|
4
|
Haşr suresi 22-24. ayetlerin tefsiri
|
K2, s. 101-150
|
5
|
Yasin Suresi 1-12. ayetlerin tefsiri
|
K3, s. 50-100
|
6
|
Yasin Suresi 13-19. ayetlerin tefsiri
|
K3, s. 101-150
|
7
|
Yasin Suresi 20-32. ayetlerin tefsiri
|
K4, s. 50-100
|
8
|
Yasin Suresi 33-40. ayetlerin tefsiri
|
K4, s. 101-150
|
9
|
Yasin Suresi 40-54. ayetlerin tefsiri
|
K5, s. 50-100
|
10
|
Yasin Suresi 55-70. ayetlerin tefsiri
|
K5, s. 101-150
|
11
|
Yasin Suresi 71-76. ayetlerin tefsiri
|
K6, s. 50-100
|
12
|
Yasin Suresi 77-83. ayetlerin tefsiri
|
K7, s. 50-100
|
13
|
Örnek bir tefsir metni okuma çalışması
|
K8, s. 50-100
|
14
|
Örnek bir tefsir metni okuma çalışması
|
K9, s. 50-100
|
Ön Koşul
|
-----
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Burhan Çonkor
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi İsmail Kılıç
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Taberî, Muhammed b. Cerîr. (1420). Câmiu`l-beyân an te`vîli âyi`l- Kur`ân. Thk. Ahmed Muhammed Şâkir. 24 Cilt. B.y.: Müessetü`r-Risâle.
K2. Âlûsî, Ebu`s-Senâ Şihâbuddîn Mahmûd b. Abdillah. (2001). Ruhu`l-meânî fî tefsîri`l-Kurâni`l-azîm. 15 Cilt. Beyrût: Dâru`l-Kütübi`l-ilmiyye.
K3. Cassâs, Ebû Bekir Ahmet b. Ali er-Razi. (1992). Akâmü`l-Kur`ân. Thk. Muhammed es-Sadık el-Kamhâvî. 5 cilt. Beyrut: Dâru ihyâi`t-türâsi`l-Arabi.
K4. Derveze, İzzet. (2014). et-Tefsîru`l-hadîs. 7 Cilt. Trc. Şaban Karataş - Ahmet Çelen -Mehmet Çelen - Ekrem Demir. İstanbul: Düşün Yayıncılık,
K5. İbn Âşûr, (1984). Muhammed et-Tâhir b. Muhammed. et-Tahrîr ve`t-tenvîr. 30 Cilt. Tunis: ed-Dârü`t- Tunusiyye,
K6. İbn Atiyye, (h. 1422). Ubû Muhammed Abdulhak. el-Muharraru`l-vecîz fî tefsîr-i kelâmi`l-vecîz. Thk. Abdusselâm Abdüşşâfî Muhammed. 5 Cilt. Beyrut: Dâru`l-kütübi`l-ilmiyye.
K7. İbn Kesîr, (1999). Ebu`l-Fidâ İsmail b. Ömer. Tefsîru`l-Kur`âni`l-azîm. Thk. Sami b. Muhammed Selâme. 8 Cilt. Beyrut: Dâru`t-Taybe.
K8. Mâtürîdî, Ebu Mansur Muhammed b. Muhammed. (2004). Te`vilâtü ehli`s-sünne. Thk. Fatma Yusuf Heymi. 5 Cilt. Beyrut: Müessesetü`r-Risâle.
K9. Mevdudî, Ebu`l-A`lâ. (1996). Tefhimü`l-Kur`ân. 7 Cilt. Trc. Muhammed Han Kayani - Ali Ünal - Hamdi Aktaş - Nazife Şişman - Yusuf Karaca - İsmail Bosnalı. İstanbul: İnsan Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kâsımî, Muhammed Cemâleddîn. (1957). Mehâsinu`t-te`vîl. 17 Cilt. Kahire: Dâru İhyâi`l-Kutubi`l-Arabiyye.
YK2. Mukâtil b. Süleyman, Ebu`l-Hasen el-Belhî. (2003). Tefsîru Mukâtil b. Süleymân. Thk. Ahmed Ferîd. 3 Cilt. Beyrut: Daru`l-kütübi`l-ilmiyye.
YK3. Şevkânî, Muhammed b. Ali b. Muhammed Abdullah. (h. 1414). Fethu`l-kadîr. Beyrut: Dâru İbn Kesîr-Dâru kalem.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, bazı ayet ve surelerin tefsirleri konusunda bilgi edinmelerini sağlamak ve Kur`an`ı anlama ve yorumlama yöntemleri konusunda öğrenciyi desteklemek.
|
Dersin İçeriği
|
Bakara ve Haşr suresinden bazı ayetler ile Yasin suresinin tamamı temel kaynaklardan istifade edilerek tefsir edilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
4
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
5
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
3
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
4
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
4
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|