Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hadis Edebiyatı ve Kitabül Edebler tanıtılması
|
K1, bölüm 1-2 K2, bölüm 1
|
2
|
Buhârînin el-Câmius-sahihinde yer alan Kitabul-Edeb bölümünün tanıtılması ve hadislerinin okunması
|
K3, bölüm 1
|
3
|
1- 20. Hadislerin okunması
|
K3, bölüm 2
|
4
|
21- 40. Hadislerin okunması
|
K3, bölüm 3
|
5
|
41- 60. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 4
|
6
|
61- 80. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 5
|
7
|
81- 100. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 6
|
8
|
101- 120. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 7
|
9
|
121- 140. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 8
|
10
|
121- 140. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 9
|
11
|
161- 180. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 10
|
12
|
181- 200. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 11
|
13
|
201- 220. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 12
|
14
|
221- 256. Hadislerin okunması
|
K3. bölüm 13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arif Gezer Dr. Öğr. Üyesi İbrahim HANEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi İbrahim Hanek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çakan, İsmail Lütfi. (2011). Hadis Edebiyatı. İFAV Yayınları, İstanbul.
K2. Sıddıki, Muhammad Zubeyr. (1966). Hadis Edebiyatı Tarihi: Menşei, Tekamülü, Hususiyetleri ve Tenkidi. trc. Yusuf Ziya Kavakçı. İrfan Yayınevi, İstanbul.
K3. Buhârî, Muhammed b. İsmail. (1992). el-Câmiu`s-Sahih. Çağrı Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Umare, Muhammed. (1988) Cevâhiru`l-Buhârî. Erkam Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Hadis ilminin temel ve yardımcı kaynaklarını tanımak ve kullanmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste hadis ilminin temel ve yardımcı kaynakları öğrencilere tanıtılacak ve bu kaynakların kullanım yöntemleri gösterilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
5
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|