Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel olarak belagat
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1, YK3-Bölüm-1
|
2
|
Meânî: Haber ve İnşâ
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1, YK3-Bölüm-1
|
3
|
Meânî: Haber ve İnşâ
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1, YK3-Bölüm-1
|
4
|
Fasıl ve Vasıl
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2, YK3-Bölüm-2
|
5
|
Zikir ve Hazif
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2, YK3-Bölüm-2
|
6
|
Takdim ve Tehir
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2, YK3-Bölüm-2
|
7
|
Îcaz-İtnab ve Müsâvat
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3, YK3-Bölüm-3
|
8
|
Îcaz-İtnab ve Müsâvat
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3, YK3-Bölüm-3
|
9
|
Beyan: Teşbih ve Çeşitleri
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3, YK3-Bölüm-3
|
10
|
Beyan: Teşbih ve Çeşitleri
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4, YK3-Bölüm-4
|
11
|
Hakikat ve mecaz
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4, YK3-Bölüm-4
|
12
|
Hakikat ve mecaz
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4, YK3-Bölüm-4
|
13
|
Kinâye
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5, YK3-Bölüm-5
|
14
|
Aklî Mecaz
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5, YK3-Bölüm-5
|
Ön Koşul
|
------
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim üyesi Bekir YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Uzun, Tacettin, (2008), Anlatımlı Belâgat, Tekin Yayınevi, Konya.
K2. Ahmet Suphi, Fırat (1996), Arap Edebiyatı Tarihi, Rağbet Yayınevi, İstanbul.
K3 Ege, Ramazan, (2010), Kelâmın Muktezây-ı Hâle Mutabakatı, Etüt Yayınevi, İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Uzun, Tacettin, (2008), Anlatımlı Belâgat, Tekin Yayınevi, Konya.
YK2. Ahmet Suphi, Fırat (1996), Arap Edebiyatı Tarihi, Rağbet Yayınevi, İstanbul.
YK3. Ege, Ramazan, (2010), Kelâmın Muktezây-ı Hâle Mutabakatı, Etüt Yayınevi, İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Arap Dilinde belâğat ile ilgili özlü bilgi ile bilgilendirmek; başta Kur`an olmak üzere temel kaynaklardan daha iyi yararlanmak, öz anlamı yakalamak.
|
Dersin İçeriği
|
Belagat ilminin tarihi gelişimi içerisinde işlenilen konular ve bunların Türkçe`deki karşılıkları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
2
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
2
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
1
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|