ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça V (Okuma- Anlama) İSL303 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Belagatla ilgili kaynakları tanıma
    2-Belagatla ilgili terimleri kavrama
    3-Çeşitli Belagat sanatları konularında edindiği bilgileri yorumlama
    4-Kelamı muktezâyı hale göre irad etme ve Yerinde, zamanında kullanma
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel olarak belagat K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1, YK3-Bölüm-1
    2 Meânî: Haber ve İnşâ K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1, YK3-Bölüm-1
    3 Meânî: Haber ve İnşâ K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1, YK3-Bölüm-1
    4 Fasıl ve Vasıl K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2, YK3-Bölüm-2
    5 Zikir ve Hazif K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2, YK3-Bölüm-2
    6 Takdim ve Tehir K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2, YK3-Bölüm-2
    7 Îcaz-İtnab ve Müsâvat K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3, YK3-Bölüm-3
    8 Îcaz-İtnab ve Müsâvat K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3, YK3-Bölüm-3
    9 Beyan: Teşbih ve Çeşitleri K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3, YK3-Bölüm-3
    10 Beyan: Teşbih ve Çeşitleri K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4, YK3-Bölüm-4
    11 Hakikat ve mecaz K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4, YK3-Bölüm-4
    12 Hakikat ve mecaz K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4, YK3-Bölüm-4
    13 Kinâye K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5, YK3-Bölüm-5
    14 Aklî Mecaz K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5, YK3-Bölüm-5
    Ön Koşul ------
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Uzun, Tacettin, (2008), Anlatımlı Belâgat, Tekin Yayınevi, Konya. K2. Ahmet Suphi, Fırat (1996), Arap Edebiyatı Tarihi, Rağbet Yayınevi, İstanbul. K3 Ege, Ramazan, (2010), Kelâmın Muktezây-ı Hâle Mutabakatı, Etüt Yayınevi, İzmir.
    Yardımcı Kitap YK1. Uzun, Tacettin, (2008), Anlatımlı Belâgat, Tekin Yayınevi, Konya. YK2. Ahmet Suphi, Fırat (1996), Arap Edebiyatı Tarihi, Rağbet Yayınevi, İstanbul. YK3. Ege, Ramazan, (2010), Kelâmın Muktezây-ı Hâle Mutabakatı, Etüt Yayınevi, İzmir.
    Dersin Amacı Arap Dilinde belâğat ile ilgili özlü bilgi ile bilgilendirmek; başta Kur`an olmak üzere temel kaynaklardan daha iyi yararlanmak, öz anlamı yakalamak.
    Dersin İçeriği Belagat ilminin tarihi gelişimi içerisinde işlenilen konular ve bunların Türkçe`deki karşılıkları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 2
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 2
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 1
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster