ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk İslam Sanatları Tarihi İSL319 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat ve İslam sanatı kavramlarını tanır.
    2-Sanatın oluşumunda payı olan faktörleri tanır.
    3- İslam coğrafyasında yapılmış önemli mimari eserleri tanır.
    4- Yapıların kısımlarını ve mimari kavramları tanımlar.
    5- Mescit, cami ve medrese mimarisinin tarihsel gelişimini özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat Kavramı ve Sanatın Dalları K1, s.12.
    2 Sanat Olgusunu Etkileyen Faktörler K1, s.20
    3 İslam´ın Sanata Bakışı K1, s. 23
    4 Erken Dönem İslam Mimarisi (Hz. Muhammed ve Dört Halife Dönemi) K1, s. 30
    5 Emevi ve Abbasi Dönemi Eserleri K1, s. 32
    6 Müslüman Türk Devletlerinde Sanat K1, s. 34
    7 Büyük Selçuklu Dönemi Mimarisi K2, s.22
    8 Anadolu Beylikleri Dönemi Mimarisi K2, s. 25
    9 Anadolu Selçukluları Dönemi Mimari Eserleri K2, s. 27
    10 Osmanlı Dönemi Mimarisi K2, s. 35
    11 Erken Dönem Osmanlı Eserleri K2, s. 40
    12 Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi K2, s. 45
    13 Mimaride Süsleme (Çini, Hat, Kalem işi ve Taş işçiliği) K2, s. 55
    14 Türk Kitap Sanatları (Tezhip, Minyatür, Ebru ve Cilt) K2, s. 59
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Fatih Güzel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Ayverdi, E. H. (1989). Osmanlı Mimarisi Külliyatı, İstanbul: Fetih Cemiyeti Yayını. K2. Yetkin, S. K. (1954). İslam Sanatı Tarihi, Ankara: AÜ. İlahiyat Fakültesi Yayınları. K3. Aslanapa O. (1989). Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi. K4. Can, Y. - Gün, R. (2005). Anahatlarıyla Türk İslam Sanatları ve Estetiği, Samsun: Din ve Bilim Kitapları. K5. Çam, N. (2000). İslamda Sanat Sanatta İslam, İstanbul: Akçağ Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Aslanapa O. (1989). Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi. YK2. Can, Y. - Gün, R. (2005). Anahatlarıyla Türk İslam Sanatları ve Estetiği, Samsun: Din ve Bilim Kitapları. YK3. Çam, N. (2000). İslamda Sanat Sanatta İslam, İstanbul: Akçağ Yayınları.
    Dersin Amacı Türk ve İslam sanatının tarihi gelişimini ve özelliklerini öğrenmek, başta mimari eserler olmak üzere Türk ve İslam dünyasında meydana getirilmiş sanat zenginliklerini tanımak
    Dersin İçeriği Sanatın tanımı ve çeşitleri, İslam sanatı ve özellikleri, İslam mimarisinin tarihi gelişimi, İslam mimarisinde yapılar ve özellikleri; cami ve mescitler, eğitim yapıları (medreseler) ve türbeler, mimari süsleme ve diğer tezyini sanatlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 1
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 5
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster