ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İslam Felsefesi Tarihi İSL322 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam`da felsefi düşüncenin kaynaklarını tanır.
    2-Felsefi düşünce ekollerini ve temsilcilerini özetler.
    3-İslam felsefi düşüncesinde üretilen ontolojik, kozmolojik, ahlaki ve epistemolojik teorilerini tanımlar.
    4-Felsefe ile kelam ve tasavvuf gibi diğer disiplinleri karşılaştırır.
    5-İslam kültürünün klasik felsefi literatürü ve İslam filozoflarının felsefe ve diğer sahalardaki çalışmalarını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İslam Felsefesi dersinin amacı, muhtevası, metodu ve kaynakları K1. Bölüm 1
    2 "İslam Felsefesi" kavramının tarifi, anlamı, felsefi düşüncenin yerli ve yabancı kaynakları K1. Bölüm 2
    3 İslam Felsefesinde Bazı Kavramlar: Felsefe-Hikmet-Filozof (Feylesof), Hakim, Felasife K1. Bölüm 3
    4 İslam Felsefesinin Doğuşu ve Gelişimi: Felsefenin İslam Dünyası`na Girişi ve Tercüme Hareketleri K1. Bölüm 4
    5 İslam Felsefesinin Yerli ve Yabancı Kaynakları K1. Bölüm 5
    6 Felsefi Ekoller: Meşşaiyye, Rivakiyye ve İşrakiyye K1. Bölüm 6
    7 Felsefi Ekoller: Meşşaiyye, Rivakiyye ve İşrakiyye K1. Bölüm 7
    8 Felsefe-Din İlişkisi K1. Bölüm 8
    9 Klasik Dönem Filozofların Tanıtımı: Kindi K1. Bölüm 9
    10 Farabi K1. Bölüm 10
    11 İbn Sînâ K1. Bölüm 11
    12 İbn Rüşd K1. Bölüm 12
    13 Gazzâli K1. Bölüm 13
    14 Gazzali Sonrası Felsefeye Genel Bir Bakış K1. Bölüm 14
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ercan ÇELİK
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Semra Nurdan Yağlı Soykan

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1. Macid Fahri, (2008). İslam Felsefesi Tarihi, çev. Kasım Turhan, İstanbul: Şa-to Yayınları. K2. Mehmet Bayraktar, (2017). İslam Felsefesine Giriş, 12. Baskı, Ankara: TDV Vakfı Yayınları. K3. Ahmet Arslan, (1996). İslam Felsefesi Üzerine, Ankara: Vadi Yayınları. K4. M. M. Şerif, (2000). Klasik İslâm Filozofları ve Düşünceleri, 3. Baskı, İstanbul: İnsan Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Necip Taylan, (2006).Anahatlarıyla İslam Felsefesi, İstanbul: Ensar Neşriyat. YK2. Seyyid Hüseyin Nasr, Oliver Leaman,(2007). İslam Felsefesi Tarihi, İstanbul: Açılım Kitap. YK3. Peter Adamson & Richard Taylor, (2007).İslam Felsefesine Giriş, çev. Cüneyt Kaya, İstanbul: Küre Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, İslam felsefesi alanının inceliklerinden ve problemlerinden yola çıkarak bugünkü sosyal bilimler anlayışını şümullü bir ufuktan değerlendirebilecek dinamik bir bakış açısı sunmaktır.
    Dersin İçeriği İslam, Felsefe, Filozof, İslam Felsefesi ve İslam Düşüncesi kavramları; İslam?da Felsefi Düşüncenin Kaynakları; İslam Felsefesinin Kaynak Eserleri; İslam Felsefesinin Doğuşu; Tabiatçılık, Dehrilik, Batinilik, İhvanı Safa, İşrakilik ve Messailik gibi felsefi ekoller.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 5
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 3
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster