ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça VI (Okuma-Anlama) İSL304 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Belagat ilimlerinin Arap dilindeki yerinini tanır.
    2-Meani Beyan ve Bedi ilminin Arap diliyle ifade etmeye katkısını yorumlar.
    3-Kur`an-ı Kerim`de kullanılan dili daha iyi kullanır.
    4-Sözdeki "mecaz ve kinaye" ihtimallerini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fesahat Kavramı, Fesahati Bozan Şeyler K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
    2 Meani ilminde İnşa ve Özellikleri K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
    3 İnşa ve Kısımları K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
    4 Haberin Yapısı ve Amaçları K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
    5 Haber Yapısının Bölümleri K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
    6 Teşbih ve Çeşitleri: Teşbih-i Mürsel,Teşbih-i Müekked K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
    7 Teşbih ve Çeşitleri: Teşbih-i Mürsel,Teşbih-i Müekked K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
    8 Teşbih-i Temsil, Teşbih-i Mufassal, Teşbih-i Mücmel K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
    9 Teşbih-i Beliğ, Teşbih-i Maklub, Teşbih-i Zımni, Teşbihin Faydaları K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
    10 Mecaz, Mecazın Karineleri ve Alakaları K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
    11 Mecaz-ı Mürsel K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
    12 İstiare ve Çeşitleri: İstiare-i Tasrihiyye, İstiareyi Mekniyye K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
    13 Tıbak ve Mukabele K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5
    14 Genel Değerlendirme K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5
    Ön Koşul ----
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bekir Yıldırım
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Sakkaki, (1983), Miftahu`l-ulum, Beyrut. K2. Matlub, Ahmad, (1983), Mu`camu`l-mustalahati`l-balagiyye wa tatawwriha, Baghdad. K3. Ahmad Hashim, Sayyid, (1999), Cawahiru`l-balagati fi`l-beyan ve`l-maani ve`l-bad, Beyrut.
    Yardımcı Kitap YK1. Matlub, Ahmad, (1983), Mu`camu`l-mustalahati`l-balagiyye wa tatawwriha, Baghdad. YK2. Ahmad Hashim, Sayyid, (1999), Cawahiru`l-balagati fi`l-beyan ve`l-maani ve`l-bad, Beyrut.
    Dersin Amacı Arap diliyle alakalı olan belagat biliminin dallarından olan meani, beyan ve bedi ilminin konuları ve tarihi hakkında kısa bilgi edindirmek ve böylece özellikle klasik dinî eserlerin doğru anlaşılmasını sağlamaktır. Sözün, delalet şekillerine ilişkin yeterli düzeyde bilgi edindirmek, ifadelerdeki hakikat, mecaz, kinaye ihtimallerini öğrenmek suretiyle gerek klasik ve gerekse modern metinleri doğru ve usulüne uygun çözümleme yeteneğini kazandırmak ve bu disipline uygun tarzda metin üretebilen gelişkin bir yeti sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Belagat kavramı nedir ve hangi ilim dallarını içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 2
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 2
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 1
    11 Temel dini metinleri anlar. 1
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster