ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Din Hizmetlerinde Rehberlik ve Mesleki Uygulama İSL407 GÜZ 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili kavramları tanımlar.
    2-Dini danışma ve rehberliğin ilke, amaç ve önemini açıklar.
    3-Din hizmetlerinde dini danışma ve rehberliğin mahiyetini açıklar.
    4-Etkili konuşma kurallarını tanır.
    5-Hutbe duaları ve diğer duaları tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Din Hizmetleri Kavramı ve Alanları K1 bölüm 1
    2 Dini Danışma ve Rehberliğin Anlamı ve Önemi K1 bölüm 2
    3 Dini Danışma Rehberliğin İlkeleri ve Yöntemleri K1 bölüm 3
    4 Din- birey İlişkisi ve Dindarlık Olgusu K1 bölüm 4
    5 Ruh Sağlığı ve Din K1 bölüm 5
    6 Sosyal Açılımlı Din Hizmetlerinde Danışma K1 bölüm 6
    7 Ailede Dini Rehberlik ve Aile İrşat Büroları K1 bölüm 7
    8 İmam hatipte bulunması gereken özellikler. K1 bölüm 8
    9 Hedef kitle ile iletişim kurma yolları. K1 bölüm 9
    10 Hutbe ve vaaz yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar. K1 bölüm 10
    11 Muhtelif törenlerde yapılan dualar. K1 bölüm 11
    12 Hutbe ve vaaz hazırlanırken kullanılması gereken kaynaklar. K1 bölüm 12
    13 Vaaz ve irşat faaliyetlerinde israiliyyat haberlerinin kullanımı ve zararları. K1 bölüm 13
    14 Cami ve irşat faaliyetlerinde planlı çalışmak ve meslektaşlarıyla işbirliği yapmanın önemi. K1 bölüm 14
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yüksel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1. Cebeci, S. (2010) Dini Danışma ve Rehberlik, İlitam Ders Notları. Sakarya Üniversitesi Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK5. Çakan, İ.L. (2006) Dini Hitabet,İstanbul:İFAV.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, insanların dini konulardaki ve özellikle de din hizmetleri alanındaki danışma ve rehberlik ihtiyaçlarına uygun cevaplar verebilecek iletişim becerileri, bilgi ve anlayışı kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Din hizmetleri kavramı ve alanları, dini danışma ve rehberliğin amacı, önemi, ilkeleri ile dini alandaki sorunların kaynakları, nitelikleri ve çözümleri, iletişimin mahiyet ve ilkeleri, din iletişim ilişkileri ve din konulu dini iletişimin özellikleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 5
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 5
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 5
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster