Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Din Hizmetleri Kavramı ve Alanları
|
K1 bölüm 1
|
2
|
Dini Danışma ve Rehberliğin Anlamı ve Önemi
|
K1 bölüm 2
|
3
|
Dini Danışma Rehberliğin İlkeleri ve Yöntemleri
|
K1 bölüm 3
|
4
|
Din- birey İlişkisi ve Dindarlık Olgusu
|
K1 bölüm 4
|
5
|
Ruh Sağlığı ve Din
|
K1 bölüm 5
|
6
|
Sosyal Açılımlı Din Hizmetlerinde Danışma
|
K1 bölüm 6
|
7
|
Ailede Dini Rehberlik ve Aile İrşat Büroları
|
K1 bölüm 7
|
8
|
İmam hatipte bulunması gereken özellikler.
|
K1 bölüm 8
|
9
|
Hedef kitle ile iletişim kurma yolları.
|
K1 bölüm 9
|
10
|
Hutbe ve vaaz yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar.
|
K1 bölüm 10
|
11
|
Muhtelif törenlerde yapılan dualar.
|
K1 bölüm 11
|
12
|
Hutbe ve vaaz hazırlanırken kullanılması gereken kaynaklar.
|
K1 bölüm 12
|
13
|
Vaaz ve irşat faaliyetlerinde israiliyyat haberlerinin kullanımı ve zararları.
|
K1 bölüm 13
|
14
|
Cami ve irşat faaliyetlerinde planlı çalışmak ve meslektaşlarıyla işbirliği yapmanın önemi.
|
K1 bölüm 14
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yüksel
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1. Cebeci, S. (2010) Dini Danışma ve Rehberlik, İlitam Ders Notları. Sakarya Üniversitesi Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK5. Çakan, İ.L. (2006) Dini Hitabet,İstanbul:İFAV.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, insanların dini konulardaki ve özellikle de din hizmetleri alanındaki danışma ve rehberlik ihtiyaçlarına uygun cevaplar verebilecek iletişim becerileri, bilgi ve anlayışı kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Din hizmetleri kavramı ve alanları, dini danışma ve rehberliğin amacı, önemi, ilkeleri ile dini alandaki sorunların kaynakları, nitelikleri ve çözümleri, iletişimin mahiyet ve ilkeleri, din iletişim ilişkileri ve din konulu dini iletişimin özellikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
5
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
5
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
5
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
5
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|