Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bir önceki dönemin tekrarı, Kur`an`ın 541-545. sayfalarının yüzünden okunması, En`am Suresi 159-163. ayetlerin aşır olarak okunması.
|
K1-s. 541-545, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
2
|
Kur`an`ın 546-549. sayfalarını yüzünden okuma, En`am Suresi 159-163. ayetleri talimle ezbere okunması.
|
K1-s. 546-549, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
3
|
Kur`an`ın 550-553. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi`nin talim üzere yüzünden okunması.
|
K1-s. 550-553, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
4
|
Kur`an`ın 554-557. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi`nin 1 ve 2. Sayfalarının talim üzere ezber tekrarı.
|
K1-s. 554-557, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
5
|
Yasin Suresi`nin 3 ve 4. Sayfalarının talim üzere ezber tekrarı, Kur`an`ın 558-561. sayfalarının yüzünden okunması.
|
K1-s. 558-561, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
6
|
Yasin Suresi`nin 5 ve 6. Sayfalarının talim üzere ezber tekrarı, Kur`an`ın 562-565. sayfalarının yüzünden okunması.
|
K1-s. 562-565, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
7
|
Kur`an`ın 566-569. sayfalarının yüzünden okunması, Mülk Suresi`nin talim üzere ezbere okunması.
|
K1-s. 566-569, K2s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
8
|
Ahzab Suresi 40-48. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 570-573. sayfalarının yüzünden okunması, Mülk Suresi`nin talim üzere ezbere okunması.
|
K1-s. 570-573, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
9
|
Ahzab Suresi 40-48. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 574-577. sayfalarının yüzünden okunması, Nebe` Suresi`nin talim üzere ezbere okunması.
|
K1-s. 574-577, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
10
|
Ahzab Suresi 40-48. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 578-581. sayfalarının yüzünden okunması, Nebe` Suresi`nin talim üzere ezbere okunması.
|
K1-s. 578-581, K2-s 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
|
11
|
Fatır Suresi 27-35. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 582-585. sayfalarının yüzünden okunması, Duha- Alak surelerinin talim üzere ezbere okunması.
|
K1-s. 582-585, K2-s. 214-350; YK1-s. 26-260, YK2-s. 21-100 .
|
12
|
Fatır Suresi 27-35. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 586-590. sayfalarının yüzünden okunması, Kadir- Adiyat surelerinin talim üzere ezbere okunması.
|
K1-s. 586-590, K2-s. 214-350; YK1-s. 26-260, YK2-s. 21-100.
|
13
|
Kur`an`ın 591-595. sayfalarının yüzünden okunması,Fatır Suresi 27-35. ayetlerin aşır olarak okunması, Karia-Hümeze surelerinin talim üzere ezbere okunması.
|
K1-s. 591-595, K2-s. 214-350; YK1-s. 26-260, YK2-s. 21-100.
|
14
|
Kur`an`ın 596-604. sayfalarının yüzünden okunması,Fatiha, Fil-Nas surelerinin talim üzere ezbere okunması.
|
K1-s. 596-604, K2-s. 214-350; YK1-s. 26-260, YK2-21-100.
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Abdülhekim AĞIRBAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Neslihan Polat 2-)Doktor Öğretim Üyesi Aslan Çıtır
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Yahya Arslan
Öğr. Gör. Sibel KARACA
Öğr. Gör. Neslihan POLAT
|
Kaynaklar
|
K1: Kur`an-ı Kerim.
K2: Pakdil, R. (2014). Ta`lim Tecvid ve Kıraat. İstanbul: İFAV Yayınları.
K3: Çetin, A. (2013). Kur`an Okuma Esasları. Bursa: Emin Yayıınları.
K4: Karaçam, İ. (2011). Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları.
K5: Temel, N. (2009). Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları.
K6: Ünlü, Demirhan. (1993). Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Cemal b. İbrahim el-Kırş.(2012). Dirâsetü`l-Mehâric ve`s-Sıfat. Mısır
YK2: İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2 Cilt. Beyrut: Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts.
YK3: İbn Mücâhid, Ebû Bekr. (1972). Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif.
YK4: Maşalı, Mehmet Emin. (2016). Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto.
|
Dersin Amacı
|
Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
5
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
4
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
5
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|