ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an okuma ve Tecvid VIII İSL442 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları tanır.
    2-Kıraat İmamları ve Ravîleri hakkında bilgi edinir, Şâzz Kıraatler ve Hükümleri, Kıraatlerin Tedvini konularını analiz eder.
    3-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın muhtelif ayetlerini "talim usulü" ile yüzünden ve ezbere doğru bir şekilde telaffuz eder..
    4-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın 28-30. cüzlerini "talim usulü" ile yüzünden doğru bir şekilde telaffuz eder..
    5-Naziat suresini ezberler. En`am Suresi 159-163; Ahzab suresi 41-48, Fatır suresi 27-35. ayetleri aşır olarak telaffuz eder. .
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   79
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,63 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bir önceki dönemin tekrarı, Kur`an`ın 541-545. sayfalarının yüzünden okunması, En`am Suresi 159-163. ayetlerin aşır olarak okunması. K1-s. 541-545, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    2 Kur`an`ın 546-549. sayfalarını yüzünden okuma, En`am Suresi 159-163. ayetleri talimle ezbere okunması. K1-s. 546-549, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    3 Kur`an`ın 550-553. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi`nin talim üzere yüzünden okunması. K1-s. 550-553, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    4 Kur`an`ın 554-557. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi`nin 1 ve 2. Sayfalarının talim üzere ezber tekrarı. K1-s. 554-557, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    5 Yasin Suresi`nin 3 ve 4. Sayfalarının talim üzere ezber tekrarı, Kur`an`ın 558-561. sayfalarının yüzünden okunması. K1-s. 558-561, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    6 Yasin Suresi`nin 5 ve 6. Sayfalarının talim üzere ezber tekrarı, Kur`an`ın 562-565. sayfalarının yüzünden okunması. K1-s. 562-565, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    7 Kur`an`ın 566-569. sayfalarının yüzünden okunması, Mülk Suresi`nin talim üzere ezbere okunması. K1-s. 566-569, K2s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    8 Ahzab Suresi 40-48. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 570-573. sayfalarının yüzünden okunması, Mülk Suresi`nin talim üzere ezbere okunması. K1-s. 570-573, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    9 Ahzab Suresi 40-48. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 574-577. sayfalarının yüzünden okunması, Nebe` Suresi`nin talim üzere ezbere okunması. K1-s. 574-577, K2-s. 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    10 Ahzab Suresi 40-48. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 578-581. sayfalarının yüzünden okunması, Nebe` Suresi`nin talim üzere ezbere okunması. K1-s. 578-581, K2-s 214-350; YK1-s. 5-25, YK2-s. 5-20.
    11 Fatır Suresi 27-35. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 582-585. sayfalarının yüzünden okunması, Duha- Alak surelerinin talim üzere ezbere okunması. K1-s. 582-585, K2-s. 214-350; YK1-s. 26-260, YK2-s. 21-100 .
    12 Fatır Suresi 27-35. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`ın 586-590. sayfalarının yüzünden okunması, Kadir- Adiyat surelerinin talim üzere ezbere okunması. K1-s. 586-590, K2-s. 214-350; YK1-s. 26-260, YK2-s. 21-100.
    13 Kur`an`ın 591-595. sayfalarının yüzünden okunması,Fatır Suresi 27-35. ayetlerin aşır olarak okunması, Karia-Hümeze surelerinin talim üzere ezbere okunması. K1-s. 591-595, K2-s. 214-350; YK1-s. 26-260, YK2-s. 21-100.
    14 Kur`an`ın 596-604. sayfalarının yüzünden okunması,Fatiha, Fil-Nas surelerinin talim üzere ezbere okunması. K1-s. 596-604, K2-s. 214-350; YK1-s. 26-260, YK2-21-100.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Abdülhekim AĞIRBAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Neslihan Polat

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Aslan Çıtır

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Yahya Arslan Öğr. Gör. Sibel KARACA Öğr. Gör. Neslihan POLAT
    Kaynaklar K1: Kur`an-ı Kerim. K2: Pakdil, R. (2014). Ta`lim Tecvid ve Kıraat. İstanbul: İFAV Yayınları. K3: Çetin, A. (2013). Kur`an Okuma Esasları. Bursa: Emin Yayıınları. K4: Karaçam, İ. (2011). Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları. K5: Temel, N. (2009). Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları. K6: Ünlü, Demirhan. (1993). Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Cemal b. İbrahim el-Kırş.(2012). Dirâsetü`l-Mehâric ve`s-Sıfat. Mısır YK2: İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2 Cilt. Beyrut: Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts. YK3: İbn Mücâhid, Ebû Bekr. (1972). Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif. YK4: Maşalı, Mehmet Emin. (2016). Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto.
    Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
    Dersin İçeriği Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 5
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 5
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster