ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Konulu Tefsir İSL412 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`an-ı Kerim`i tanır.
    2-Kur`an-ı Kerim ayetlerini yorumlar
    3-Kur`an-ı Kerim`le tabiatı açıklar.
    4-Doğru bilgi ile hurafeyi ayırır ve analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Konulu Tefsirin Mahiyeti K1, s. 23-34
    2 Konulu Tefsirin Tarihi K1, s. 35-73
    3 Mekki Surelerin Karakteristik Özellikleri K1, s. 74-78
    4 Medeni Surelerin Karakteristik Özellikleri K1, s. 79-87
    5 Kur`an`da Allah K1, s. 88-95
    6 Kur`an`da Kur`an K1, s. 96-102
    7 Kur`an`da Ahiret K1, s. 103-112
    8 Kur`an`da Cennet ve Cehennem K1, s. 113-122
    9 Kur`an`da İnsan karakterleri K1, s. 123-138
    10 Kur`an`da meseller K1, s. 139-167
    11 Kur`an`da Kevniyyat (Tabiat) K1, s. 168-173
    12 Kur`an`da Peygamberler K1, s. 174-177
    13 Ku`ran`da Melekler K1, s. 178-188
    14 Kur`an`da Hayvanlar K1, s. 188-204
    Ön Koşul --------
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan ÇONKOR
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi İsmail Kılıç

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Müslim, M. (1989). Mebâhis fi`t-Tefsîri`l-Mevzûî. Şam: y.y., K2. Albayrak, H. (2016). Kur`an`ın Bütünlüğü Üzerine. Ankara: Şule Yayınları. K3. Şimşek, S. (2011).Kur`an`ın Ana Konuları. İstanbul: Beyan Yayınları. K4. Demirci, M. (2016). Kur`an`ın Ana Konuları. İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. K5. Demirci, M. (2013). Konulu Tefsire Giriş. İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Güven, Ş. (2001). Çağdaş Tefsir Araştırmalarında Konulu Tefsir Metodu. İstanbul: Şura Yayınları. YK2. Ez-Zehranî, A. (2002). Örneklerle Konulu Tefsir. (Fatih Kesler, Çev.). Ankara: Akçağ Yayınları. YK3. Güngör, M. (19889. ?Tefsirde Konulu Tefsir Metodu. İslami Araştırmalar. 2(7), 49-55.
    Dersin Amacı Kur`an-ı Keri`e vakıf olmak ve Kur`an`ın ana konularını tasnif edebilmek.
    Dersin İçeriği Kur`an-ı Kerim`de Allah, Melekler, Peygamberler, Ahiret, Cennet, Cehennem, İnsan, Kainat.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster