ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İslam`ın Yayılış Tarihi İSL416 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarihsel süreç içinde İslamiyet´in yayılış yollarını açıklar.
    2-Yayılışla ilgili sorun ve sonuçları analiz edebilme becerisi kazanır.
    3-İslam dininin yayılış serüvenini diğer dinlerin yayılış tarihleriyle karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İslamiyet´in Doğuşu Mekke Dönemi K1, 81-117
    2 İslamiyet´in Doğuşu Hicret ve Medine`deki İlk Yıllar K1, 117-145
    3 Müşriklerle Yapılan Savaşlar, Bedir, Uhud K1, 147-183
    4 Müşriklerle Yapılan Savaşlar, Hendek, Benî Mustalik, Hudeybiye K1, 183-203
    5 Müşriklerle Yapılan Savaşlar, Mekke Fethi, Huneyn, Taif; Yahudilerle Yapılan Savaşlar K1, 203-236
    6 Hristiyanlarla Yapılan Savaşlar; İslama Davet Mektupları; Heyetler K1, 236-263
    7 Raşid Halifeler Döneminde İslamiyet`in Yayılması K2, 39-222
    8 Avrupa Kıtasında İslam`ın Yayılması Endülüs ve Sicilya K3, 211-232 ve K4, 138-139
    9 Avrupa Kıtasında İslam`ın Yayılması Balkanlar K5, 151-159
    10 Orta Asya ve Anadolu`da İslâm`ın Yayılması K6, 474-487
    11 Afrika Kıtasında İslâm`ın Yayılması K7, 413-438
    12 12. Uzak Doğu`da İslam`ın Yayılması: Hindistan K8, 69-108
    13 13. Uzak Doğu`da İslam`ın Yayılması: Çin, Endonezya K9, 323-329 K10, 197-203
    14 14. İslam`ın Yayılmasının Genel Dinamikleri K11, 27-31
    Ön Koşul Bu dersin ön koşul dersleri bulunmamaktadır.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Recep ERKOCAASLAN - Doç. Dr. Fatih GÜZEL
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Recep Erkocaaslan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Sarıçam, İbrahim. (2011). Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, DİB Yayınları, Ankara. K2 Apak, Adem.(2012). Anahatlarıyla İslâm Tarihi 2: Hulefâ-i Râşidîn Dönemi, Ensar Neşriyat, İstanbul. K3 Özdemir, Mehmet. (1995). Endülüs,Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi, İstanbul. K4 Şakiroğlu, Mahmut. (2009). Sicilya. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi, İstanbul. K5 Kurtuluş, Rıza. (1991). Avrupa, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1 Hitti, Philip Khuri. (1989). Siyâsî ve Kültürel İslam Tarihi. çev. Salih Tuğ. 4 Cilt, Boğaziçi Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Başlangıcından günümüze İslâmiyet´in yayılışı ile ilgili etmenleri ve sorunları sebep sonuç ilişkisi bağlamında analiz etmek.
    Dersin İçeriği İslam´ın Doğuşu, Hz. Peygamber Sonrasında Yayılış Tarihi, İslamiyet´in Yayılış Yolları, Anadolu, Mısır, Orta Asya, Kuzey Afrika ve İspanya`da İslam`ın yayılışı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 1
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 1
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster