ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça II İSL106 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arapça hakkında temel bilgileri tanımlama
    2-Arapça dil bilgisi özelliklerini analiz etme
    3-Arapça yazılmış bir metni okuyabilme
    4-Duygu ve düşüncelerini Arapça açıklayabilme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Soru edatı: ,Sıra Sayıları (1 - 10) ,Tam Saatler (1 - 10) K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1- Bölüm-1.
    2 Mazi Fiil (Gaib-Gaibe-Muhatab-Muhataba-Mütekellim), Fiil cümlesi K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1- Bölüm-2.
    3 İsm-i Fâil, Sabah Etkinlikleri, ismu meful K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1- Bölüm-3.
    4 Akşam Etkinlikleri, - Soru edatları, Kişi zamirleri (ikil-çoğul) K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1- Bölüm-4.
    5 Muzari Fiil (Gaib-Gaibe-Muhatab-Muhataba-Mütekellim), İyelik zamirleri (ikil-çoğul) K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, YK1- Bölüm-5.
    6 Soru edatı, Boş Zamanı Değerlendirme, Saatler (Yarım) K1-Bölüm-6, K2-Bölüm-6, YK1- Bölüm-6.
    7 Bazı kalıbında sorulan sorular ve cevapları K1-Bölüm-7, K2-Bölüm-7, YK1- Bölüm-7.
    8 Güncel metin okuma K1-Bölüm-8, K2-Bölüm-8, YK1- Bölüm-8.
    9 Muzari fiilin olumsuzu , Gelecek Zaman, ismu zaman- ismu mekan K1-Bölüm-9, K2-Bölüm-9, YK1- Bölüm-9.
    10 Ana Yönler ve bununla ilgili okuma parçası, harfi cerler K1-Bölüm-10, K2-Bölüm-10, YK1- Bölüm-10.
    11 Uzak için ve yakın için işaret zamirleri K1-Bölüm-11, K2-Bölüm-11, YK1- Bölüm-11.
    12 Emir kipi, çeviriler K1-Bölüm-12, K2-Bölüm-12, YK1- Bölüm-12.
    13 Emir Fiil, Sayılar K1-Bölüm-13, K2-Bölüm-13, YK1- Bölüm-13.
    14 24 Siga K1-Bölüm-14, K2-Bölüm-14, YK1- Bölüm-14.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Yıldırım

    2-)Öğretim Görevlisi Mehmet Naci Çağlar

    Ders Yardımcıları Öğretim Üyesi Mehmet Naci Çağalar
    Kaynaklar K1.Sevinç, R. (2013). Arapçanın Temel Gramer Kuralları (Çözümlü-Alıştırmalı) Nahiv, Ensar Neşriyat, İstanbul. K2. Çörtü, M. (2008). Sarf-Nahiv Edatlar, Marmara İlahiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Karslı, İ. (2013). Yeni Sözlük, Ensar Neşriyat, İstanbul.
    Dersin Amacı Arapça okuduğu temel düzey bir metni anlamasını sağlamak, basit düzeyde de olsa Arapça ile iletişim kurulmasını kavratmak, sorulan sorulara cevap verecek düzeyde bilgi birikimi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Temel Gramer Kuralları ve dinî ve edebî seçilmiş örnek parçalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 3
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 2
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster