Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Soru edatı: ,Sıra Sayıları (1 - 10) ,Tam Saatler (1 - 10)
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1- Bölüm-1.
|
2
|
Mazi Fiil (Gaib-Gaibe-Muhatab-Muhataba-Mütekellim), Fiil cümlesi
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1- Bölüm-2.
|
3
|
İsm-i Fâil, Sabah Etkinlikleri, ismu meful
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1- Bölüm-3.
|
4
|
Akşam Etkinlikleri, - Soru edatları, Kişi zamirleri (ikil-çoğul)
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1- Bölüm-4.
|
5
|
Muzari Fiil (Gaib-Gaibe-Muhatab-Muhataba-Mütekellim), İyelik zamirleri (ikil-çoğul)
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, YK1- Bölüm-5.
|
6
|
Soru edatı, Boş Zamanı Değerlendirme, Saatler (Yarım)
|
K1-Bölüm-6, K2-Bölüm-6, YK1- Bölüm-6.
|
7
|
Bazı kalıbında sorulan sorular ve cevapları
|
K1-Bölüm-7, K2-Bölüm-7, YK1- Bölüm-7.
|
8
|
Güncel metin okuma
|
K1-Bölüm-8, K2-Bölüm-8, YK1- Bölüm-8.
|
9
|
Muzari fiilin olumsuzu , Gelecek Zaman, ismu zaman- ismu mekan
|
K1-Bölüm-9, K2-Bölüm-9, YK1- Bölüm-9.
|
10
|
Ana Yönler ve bununla ilgili okuma parçası, harfi cerler
|
K1-Bölüm-10, K2-Bölüm-10, YK1- Bölüm-10.
|
11
|
Uzak için ve yakın için işaret zamirleri
|
K1-Bölüm-11, K2-Bölüm-11, YK1- Bölüm-11.
|
12
|
Emir kipi, çeviriler
|
K1-Bölüm-12, K2-Bölüm-12, YK1- Bölüm-12.
|
13
|
Emir Fiil, Sayılar
|
K1-Bölüm-13, K2-Bölüm-13, YK1- Bölüm-13.
|
14
|
24 Siga
|
K1-Bölüm-14, K2-Bölüm-14, YK1- Bölüm-14.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bekir YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Yıldırım 2-)Öğretim Görevlisi Mehmet Naci Çağlar
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Üyesi Mehmet Naci Çağalar
|
Kaynaklar
|
K1.Sevinç, R. (2013). Arapçanın Temel Gramer Kuralları (Çözümlü-Alıştırmalı) Nahiv, Ensar Neşriyat, İstanbul.
K2. Çörtü, M. (2008). Sarf-Nahiv Edatlar, Marmara İlahiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Karslı, İ. (2013). Yeni Sözlük, Ensar Neşriyat, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Arapça okuduğu temel düzey bir metni anlamasını sağlamak, basit düzeyde de olsa Arapça ile iletişim kurulmasını kavratmak, sorulan sorulara cevap verecek düzeyde bilgi birikimi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Temel Gramer Kuralları ve dinî ve edebî seçilmiş örnek parçalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
3
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
2
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
2
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|