Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mantık Nedir? Mantığın Mahiyeti, Mantığın Konusu
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
2
|
Mantığın Gayesi ve Önemi, Mantığın Kısa Tarihçesi
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
3
|
Kavram Mantığı, Kavram, Terim, Delalet, Kavram Türleri
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
4
|
Kavramlar Arası İlişkiler
|
K1 Bölüm2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
5
|
Beş Tümel, Kategoriler
|
K1 Bölüm2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
6
|
Tanım, Bölme, Sınıflandırma
|
K1 Bölüm2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
7
|
Önermeler Mantığı, Önermeler, Önerme Çeşitleri, Kiplikli Önermeler-1
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
8
|
Önermeler Mantığı, Önermeler, Önerme Çeşitleri, Kiplikli Önermeler-2
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
9
|
Önermelerde Dağıtıcılık, Önermeler Arası İlişkiler, Karşı Olma, Döndürme
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
10
|
Akıl Yürütme, Tümdengelim, Kıyas, Kıyas Çeşitleri
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
11
|
Bileşik Kıyaslar, Düzensiz Kıyaslar
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
12
|
Kıyasın Değeri, Tümevarım, Analoji
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
13
|
Tasdik Türleri, Beş Sanatta Kullanılan Önermeler
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
14
|
Beş Sanat
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğret. Üyesi Ercan Çelik
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ercan Çelik
|
Ders Yardımcıları
|
Ar. Gör. Murat Kaya
|
Kaynaklar
|
K1. Öner, N. (1998) Klasik Mantık, Bilim Yayıncılık, Ankara.
K2. Çüçen, K. (2004), Klasik Mantık, Asa Yayınları, Bursa.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Emiroğlu, İ. (2013), Klasik Mantığa Giriş, Elis Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Mantık tarihinin zaman içinde gelişimini ortaya koymak; söylem ile düşünce arasındaki bağı göstermek ve doğru bir söylemin oluşturulabilmesi için düşüncenin dile getirildiği tümcelerin biçimsel yapısının açığa çıkarmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Aristoteles mantığı, Terim, Kavram, Delalet, Önermeler, Önerme Türleri, Akıl Yürütme, Kıyas, Beş Sanat.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
4
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|