Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma ve dönem planının çıkarılması.
|
K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
2
|
Soru sorma alıştırmaları ile ilgili plan hazırlama ve uygulama, idari çalışmalar.
|
K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
3
|
Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü planı hazırlama, uygulama, idari çalışmalar/ Okul Uygulaması
|
K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
4
|
Öğrenci çalışmalarını değerlendirme/ Okul Uygulaması
|
K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
5
|
Ders kitaplarından yararlanma, / Okul Uygulaması
|
K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
6
|
Öğrencilerle grup çalışmaları planı yapma ve uygulama / Okul Uygulaması I
|
K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
7
|
Öğrencilerle grup çalışmaları planı yapma ve uygulama / Okul Uygulaması II
|
K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
8
|
Öğrenci çalışmaları değerlendirme ve kayıt tutma / Okul Uygulaması
|
K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
9
|
Test hazırlama, puanlama ve test sonuçlarını analiz etme, / Okul Uygulaması
|
K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
10
|
Öğretimde gösterimlerden yararlanma / Okul Uygulaması
|
K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
11
|
Dersin planlanması etkinliklerine katılma, / Okul Uygulaması
|
K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
12
|
Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama / Okul Uygulaması I
|
K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
13
|
Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama / Okul Uygulaması II
|
K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
14
|
Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama / Okul Uygulaması III
|
K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
4
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
5
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
3
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
4
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|