ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretmenlik Uygulaması I İSL439 GÜZ 1+6 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yeterliliğini tanır.
    2-Din eğitimi alanında kullanılan yöntem ve teknikleri tanır.
    3-Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanır.
    4-Bireyin hayatında dinin yerini analiz eder.
    5-Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14798
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 1012424
    Toplam İş Yükü(Saat)   228
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,6 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma ve dönem planının çıkarılması. K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    2 Soru sorma alıştırmaları ile ilgili plan hazırlama ve uygulama, idari çalışmalar. K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    3 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü planı hazırlama, uygulama, idari çalışmalar/ Okul Uygulaması K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    4 Öğrenci çalışmalarını değerlendirme/ Okul Uygulaması K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    5 Ders kitaplarından yararlanma, / Okul Uygulaması K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    6 Öğrencilerle grup çalışmaları planı yapma ve uygulama / Okul Uygulaması I K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    7 Öğrencilerle grup çalışmaları planı yapma ve uygulama / Okul Uygulaması II K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    8 Öğrenci çalışmaları değerlendirme ve kayıt tutma / Okul Uygulaması K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    9 Test hazırlama, puanlama ve test sonuçlarını analiz etme, / Okul Uygulaması K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    10 Öğretimde gösterimlerden yararlanma / Okul Uygulaması K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    11 Dersin planlanması etkinliklerine katılma, / Okul Uygulaması K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    12 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama / Okul Uygulaması I K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    13 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama / Okul Uygulaması II K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    14 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama / Okul Uygulaması III K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Kaynaklar K1. Alkan, Ş. (2014). Çocuk Gözüyle Öğretmen Olmak. (1. Basım). Berikan Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Nas, R. (2012). İnsan Olmak Öğretmen Olmak. (1. Basım). Ezgi Kitabevi, Isparta.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğretmenlik uygulaması yapılacak okulu ve sınıfı çeşitli yönleriyle gözlemleyerek yakından tanınmasını ve gözlem sonuçlarının raporlaştırılmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Haftada tam bir gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi, Milli Eğitim Kanun ve Yönetmeliklerinin incelenmesi ve e-okul çalışmaları. Öğretmenlik uygulaması ve değerlendirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 4
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 5
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 4
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster