ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim Teknolojileri İSL441 GÜZ 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğretim teknolojisinin eğitimdeki yeri ve önemini tanımlar
    2-İletişim sürecini ve görsel iletişimi tanımlar
    3-Görsel okuryazarlığın öğretim teknolojisi ile ilişkisini analiz eder
    4-Öğretim araç-gereçlerinin özelliklerini tanır
    5-Eğitim ve bilgi teknolojilerinin önemi üzerine çıkarımlarda bulunur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı I K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    2 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı II K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    3 Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    4 Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    5 Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    6 Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    7 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı I K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    8 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı II K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    9 Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    10 Öğrenciler tarafından tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması I K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    11 Öğrenciler tarafından tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması II K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    12 Çalışma yaprakları, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması I K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    13 Çalışma yaprakları, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması II K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    14 Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1: Yiğit, N., Alev N., Özmen, H., Altun T., Akyıldız S. (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Trabzon: Akademi Kitap Evi.
    Yardımcı Kitap YK1: Yanpar, T. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, bilişim ve bilgi teknolojilerinin eğitim ve öğrenme sürecindeki etkilerini tanımak ve bunlardan yararlanabilmeyi sağlamak
    Dersin İçeriği Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) , eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye?de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 2
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 3
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 5
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster