Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Planlama
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
2
|
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama I
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
3
|
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama II
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
4
|
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama III
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
5
|
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama IV
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
6
|
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama V
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
7
|
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama VI
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
8
|
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması I
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
9
|
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması II
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
10
|
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması III
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
11
|
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması IV
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
12
|
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması I
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
13
|
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması II
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
14
|
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması III
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
1-) 2-)Doçent Dr. Fatih Güzel 3-)Doçent Dr. Burhan Çonkor 4-)Doçent Dr. Zeynep Yüksel 5-)Doçent Dr. Cemil Liv 6-)Doçent Dr. Yaşar Ünal 7-)Doçent Dr. Abdulhekim Ağırbaş 8-)Doktor Öğretim Üyesi Yahya Arslan 9-)11058 11058 11058 10-)Doktor Öğretim Üyesi Ercan Çelik 11-)Doktor Öğretim Üyesi İsmail Kılıç 12-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Yıldırım 13-)Doktor Öğretim Üyesi Arif Gezer 14-)Öğretim Görevlisi Mehmet Naci Çağlar 15-)Doktor Öğretim Üyesi Semra Nurdan Yağlı Soykan 16-)Doçent Dr. Recep Erkocaaslan 17-)Öğretim Görevlisi Neslihan Polat
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1: Demircioğlu, İ. H. (Ed.) (2010). Aday Öğretmenler için Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık.
K2: Kıroğlu,K. (2006). İlköğretim Programları, Ankara: Pegem Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Alkan, Ş. Çocuk Gözüyle Öğretmen Olmak, Ankara: Berikan Yayınevi, 2014.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
2
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
4
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
4
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|