ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretmenlik Uygulaması II İSL444 BAHAR 1+6 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini uygular
    2-Kendi alanının ders programını ve ders kitaplarını değerlendirir.
    3-Öğretmenlik uygulaması sırasında öğretimi dizayn eder
    4-Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri uygular
    5-Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14798
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 1024124
    Toplam İş Yükü(Saat)   228
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,6 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Planlama K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama I K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    3 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama II K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama III K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama IV K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama V K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama VI K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    8 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması I K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    9 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması II K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    10 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması III K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    11 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması IV K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    12 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması I K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması II K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    14 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması III K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler

    1-)

    2-)Doçent Dr. Fatih Güzel

    3-)Doçent Dr. Burhan Çonkor

    4-)Doçent Dr. Zeynep Yüksel

    5-)Doçent Dr. Cemil Liv

    6-)Doçent Dr. Yaşar Ünal

    7-)Doçent Dr. Abdulhekim Ağırbaş

    8-)Doktor Öğretim Üyesi Yahya Arslan

    9-)11058 11058 11058

    10-)Doktor Öğretim Üyesi Ercan Çelik

    11-)Doktor Öğretim Üyesi İsmail Kılıç

    12-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Yıldırım

    13-)Doktor Öğretim Üyesi Arif Gezer

    14-)Öğretim Görevlisi Mehmet Naci Çağlar

    15-)Doktor Öğretim Üyesi Semra Nurdan Yağlı Soykan

    16-)Doçent Dr. Recep Erkocaaslan

    17-)Öğretim Görevlisi Neslihan Polat

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1: Demircioğlu, İ. H. (Ed.) (2010). Aday Öğretmenler için Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık. K2: Kıroğlu,K. (2006). İlköğretim Programları, Ankara: Pegem Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1: Alkan, Ş. Çocuk Gözüyle Öğretmen Olmak, Ankara: Berikan Yayınevi, 2014.
    Dersin Amacı Öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 2
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 2
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 4
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 4
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster