Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları I
|
K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
2
|
DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları II
|
K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
3
|
DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri (örnek olay, proje temelli öğrenme, problem çözme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilişsel çıraklık, durumsal ve bağlamsal öğrenme vb) ve sınıf içi uygulamalar
|
K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
4
|
Din kültürü ve etik bilgi dersinde değerlerin öğretilmesi ve uygulaması
|
K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
5
|
Dini kültürde din kavramlarının öğretilmesi ve etik bilgi dersi ve uygulaması
|
K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
6
|
Dini kültür ve ahlak bilgisi dersinde ayet ve hadislerin kullanımı
|
K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
7
|
DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları
|
K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
8
|
DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İnanç
|
K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
9
|
DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İbadet
|
K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
10
|
DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Hz. Muhammed
|
K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
11
|
DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Kur`an ve yorumu
|
K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
12
|
DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Ahlak
|
K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
13
|
DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Din ve kültür
|
K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
14
|
DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme ve uygulama
|
K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Nuray Zan
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1: Aydın, Mehmet Z. (2017). Din Öğretiminde Yöntemler, Ankara: Nobel Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Akyürek, S. (2017). Din Öğretimi (Model, Strateji, Yöntem Teknikle), Ankara: Nobel Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramları, din dersi programlarının tarihsel gelişimi ve din öğretiminin yasal dayanakları, DKAB programının temel yaklaşımları, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemler, DKAB dersinde değer ve kavram öğretimi, DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı, DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları, DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
3
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
3
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|