ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Öğretim Yöntemleri İSL446 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar.
    2-İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler.
    3-İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler.
    4-Din öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular.
    5-Eğitim faaliyetlerinde bağımsız davranma, yenilikçi ve yaratıcı etkinlikte yapılandırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları I K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    2 DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları II K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    3 DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri (örnek olay, proje temelli öğrenme, problem çözme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilişsel çıraklık, durumsal ve bağlamsal öğrenme vb) ve sınıf içi uygulamalar K1 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    4 Din kültürü ve etik bilgi dersinde değerlerin öğretilmesi ve uygulaması K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    5 Dini kültürde din kavramlarının öğretilmesi ve etik bilgi dersi ve uygulaması K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    6 Dini kültür ve ahlak bilgisi dersinde ayet ve hadislerin kullanımı K1 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    7 DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    8 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İnanç K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    9 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İbadet K1 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    10 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Hz. Muhammed K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    11 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Kur`an ve yorumu K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    12 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Ahlak K1 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    13 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Din ve kültür K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    14 DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme ve uygulama K1 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Nuray Zan

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1: Aydın, Mehmet Z. (2017). Din Öğretiminde Yöntemler, Ankara: Nobel Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Akyürek, S. (2017). Din Öğretimi (Model, Strateji, Yöntem Teknikle), Ankara: Nobel Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramları, din dersi programlarının tarihsel gelişimi ve din öğretiminin yasal dayanakları, DKAB programının temel yaklaşımları, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemler, DKAB dersinde değer ve kavram öğretimi, DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı, DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları, DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 3
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster