Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Rehberliğe ilişkin temel kavramlar
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1,
|
2
|
Rehberliğin ilkeleri
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1.
|
3
|
Rehberlik ve özel eğitimin tarihçesi
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1.
|
4
|
Rehberliğin türleri
|
K1 Bölüm 2.
|
5
|
Rehberlikte hizmet alanları
|
K1 Bölüm 3.
|
6
|
Akademik gelişim alanında rehnerlik hizmetleri
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4.
|
7
|
Kişisel ve sosyal gelişim alanında yapılan çalışmalar
|
K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 5.
|
8
|
Rehberlikte kullanılan bireyi tanıma teknikleri
|
K1 Bölüm 7, K2 Bölüm 7.
|
9
|
Kapsamlı gelişimsel psikolojik danışma ve rehberlik programları modeli
|
K1 Bölüm 9, K2 Bölüm 3.
|
10
|
Türkiye`de özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin örgütleniş biçimi
|
K1 Bölüm 10.
|
11
|
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
|
K1 Bölüm 8, K3 Bölüm 1.
|
12
|
Özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme,
|
K1 Bölüm 8, K3 Bölüm 2.
|
13
|
Öğretimin bireyselleştirilmesi, kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri,
|
K3 Bölüm 15.
|
14
|
Ailenin özel eğitime katlımı ve işbirliği.
|
K3 Bölüm 3.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ayşegül ŞAHİN
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Ayşegül Şahin
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1: Kaya, A.(Ed.) (2019). Psikolojik danışma ve rehberlik. Anı Yayıncılık, Ankara
K2: Işık, Ş. (Ed.) (2020). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Yayıncılık, Ankara.
K3: Talas, S.(2020). Özel Eğitim. Nobel Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitimde rehberlik hizmatlerinin yeri, rehberliğin kısa tarihçesi, rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar, gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı, rehberlik türleri, öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi, özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi, özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
3
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
3
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|