ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Rehberlik ve Özel Eğitim İSL448 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim ve öğretimde rehberlik hizmetlerinin gereğini değerlendirir.
    2-Eğitim ortamında ortak bir rehberlik anlayışının gerekliliğini tartışır.
    3-Okul rehberlik hizmetleri için gerekli ilke ve kuralları yorumlar.
    4-Özel Eğitim ile ilgili kavram ve ilkeleri kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler10000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Rehberliğe ilişkin temel kavramlar K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1,
    2 Rehberliğin ilkeleri K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1.
    3 Rehberlik ve özel eğitimin tarihçesi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1.
    4 Rehberliğin türleri K1 Bölüm 2.
    5 Rehberlikte hizmet alanları K1 Bölüm 3.
    6 Akademik gelişim alanında rehnerlik hizmetleri K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4.
    7 Kişisel ve sosyal gelişim alanında yapılan çalışmalar K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 5.
    8 Rehberlikte kullanılan bireyi tanıma teknikleri K1 Bölüm 7, K2 Bölüm 7.
    9 Kapsamlı gelişimsel psikolojik danışma ve rehberlik programları modeli K1 Bölüm 9, K2 Bölüm 3.
    10 Türkiye`de özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin örgütleniş biçimi K1 Bölüm 10.
    11 Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler K1 Bölüm 8, K3 Bölüm 1.
    12 Özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme, K1 Bölüm 8, K3 Bölüm 2.
    13 Öğretimin bireyselleştirilmesi, kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri, K3 Bölüm 15.
    14 Ailenin özel eğitime katlımı ve işbirliği. K3 Bölüm 3.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Ayşegül ŞAHİN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Ayşegül Şahin

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1: Kaya, A.(Ed.) (2019). Psikolojik danışma ve rehberlik. Anı Yayıncılık, Ankara K2: Işık, Ş. (Ed.) (2020). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Yayıncılık, Ankara. K3: Talas, S.(2020). Özel Eğitim. Nobel Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Eğitimde rehberlik hizmatlerinin yeri, rehberliğin kısa tarihçesi, rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar, gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı, rehberlik türleri, öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi, özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi, özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 3
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster