ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Rehberlik ve Özel Eğitim İSL448 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim ve öğretimde rehberlik hizmetlerinin gereğini değerlendirir.
    2-Eğitim ortamında ortak bir rehberlik anlayışının gerekliliğini tartışır.
    3-Okul rehberlik hizmetleri için gerekli ilke ve kuralları yorumlar.
    4-Özel Eğitim ile ilgili kavram ve ilkeleri kavrar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Ayşegül ŞAHİN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Ayşegül Şahin

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1: Kaya, A.(Ed.) (2019). Psikolojik danışma ve rehberlik. Anı Yayıncılık, Ankara K2: Işık, Ş. (Ed.) (2020). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Yayıncılık, Ankara. K3: Talas, S.(2020). Özel Eğitim. Nobel Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Eğitimde rehberlik hizmatlerinin yeri, rehberliğin kısa tarihçesi, rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar, gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı, rehberlik türleri, öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi, özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi, özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster