Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim-Psikoloji ilişkisi
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
2
|
Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
3
|
Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
4
|
Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim)
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
5
|
Öğrenmeyi etkileyen faktörler
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
6
|
Öğrenme kuramları
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
7
|
Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
8
|
Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
9
|
Etkili öğrenme
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
10
|
Öğrenmeyi etkileyen faktörler
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
11
|
Motivasyon
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
12
|
Bireysel faktörler
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
13
|
Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
14
|
Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Adem Çilek
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1: Bacanlı, H. (2011). Eğitim Psikolojisi. 17. Baskı. Pegem Akademi, Ankara.
K2: Selçuk, Z. (2010). Eğitim Psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: YEŞİLYAPRAK, B. (2011) . Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Pegem Akademi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin genel amacı, psikolojinin temel kavram ve konularından hareketle psikolojinin eğitim alanındaki etkilerini, öğrenenin ve öğrenmenin psikolojik boyutlarını tanımak
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
3
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
3
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
4
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|