ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitime Giriş İSL225 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Meslek kavramını tanımlar.
    2-Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar.
    3-Sınıf ve okul çevresini tanımlar.
    4-Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini tanır.
    5-Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim öğretim kavramları K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
    2 Eğitimin tarihsel gelişimi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
    3 Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
    4 Sınıf ve okul çevresi I K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
    5 Sınıf ve okul çevresi II K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
    6 Eğitimin sosyal temelleri I K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
    7 Eğitimin sosyal temelleri II K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
    8 Eğitimin politik temelleri K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
    9 Eğitim ve psikoloji K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
    10 Eğitim ve felsefe K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
    11 Eğitim ve hukuk K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
    12 Eğitim ve ekonomi K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
    13 Türk eğitim sistemi K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5.
    14 Öğretmen eğitiminde modeller K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Taşpınar, M. (2012). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Elhan Yayıncılık. K2:Şişman, M. (2008). Eğitim Bilimine Giriş (4. Baskı), Ankara, Pegem Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1: Erkılıç, T.A. (2007). Eğitim Bilimine Giriş. ed. Veysel Sönmez (3. Baskı ), Anı Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak.
    Dersin İçeriği Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji, felsefe, hukuk), türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. -
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 2
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 2
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster