Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim öğretim kavramları
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
|
2
|
Eğitimin tarihsel gelişimi
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
|
3
|
Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
|
4
|
Sınıf ve okul çevresi I
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
|
5
|
Sınıf ve okul çevresi II
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
|
6
|
Eğitimin sosyal temelleri I
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
|
7
|
Eğitimin sosyal temelleri II
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
|
8
|
Eğitimin politik temelleri
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
|
9
|
Eğitim ve psikoloji
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
|
10
|
Eğitim ve felsefe
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
|
11
|
Eğitim ve hukuk
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
|
12
|
Eğitim ve ekonomi
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
|
13
|
Türk eğitim sistemi
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5.
|
14
|
Öğretmen eğitiminde modeller
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Taşpınar, M. (2012). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Elhan Yayıncılık.
K2:Şişman, M. (2008). Eğitim Bilimine Giriş (4. Baskı), Ankara, Pegem Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Erkılıç, T.A. (2007). Eğitim Bilimine Giriş. ed. Veysel Sönmez (3. Baskı ), Anı Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak.
|
Dersin İçeriği
|
Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji, felsefe, hukuk), türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
2
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
2
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
3
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
3
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|