Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramlar-I
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
|
2
|
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramlar-II
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
|
3
|
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
|
4
|
Öğrenme ve öğretim ilkeleri
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
|
5
|
Öğretim kuramları
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
|
6
|
Öğretim modelleri
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
|
7
|
Öğrenme stilleri
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
|
8
|
Öğretim yöntemleri
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
|
9
|
Öğretim teknikleri
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
|
10
|
Öğretimin materyallerle desteklenmesi
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
|
11
|
Öğretimde verimlilik
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
|
12
|
Öğretim planları
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
|
13
|
Öğretmen nitelikleri
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5.
|
14
|
Öğretmen yeterlilikleri
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1: Demirel, Ö. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
K2: Sönmez, V. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
K3: Tan, Ş. vd (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem A Yayınlar. K4: Demirel, Özcan (2012). Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Yelken, T.; Akay C. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin genel amacı, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram, kuram, strateji, yaklaşım ve modelleri tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
3
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
3
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
3
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
4
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|