ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim İlke ve Yöntemleri İSL 331 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları tanır.
    2-Öğretim ilkelerini tanımlar
    3-Öğretme öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerinin özelliklerini sıralar.
    4-Öğretim etkinliklerinin alanlarıyla ile ilgili özellikleri sıralar.
    5-Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini analiz eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1: Demirel, Ö. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayıncılık. K2: Sönmez, V. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. K3: Tan, Ş. vd (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem A Yayınlar. K4: Demirel, Özcan (2012). Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Yelken, T.; Akay C. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram, kuram, strateji, yaklaşım ve modelleri tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster