Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
2
|
Doğrudan ölçme, dolaylı ölçme, ölçek, ölçüt, bağıl ve mutlak ölçüt, ölçmede hata türleri ve ölçek çeşitleri (Sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oranlı ölçekler) Mutlak ve bağıl değerlendirme
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
3
|
Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
|
4
|
Geçerlik ile güvenirlik arasındaki ilişki, ölçmede güvenirlik nasıl hesaplanır?
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
5
|
Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
6
|
Sözlü sınavlar, kısa cevap testleri, doğru yanlış testleri, eşleştirmeli testler ve çoktan seçmeli testler
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
|
7
|
Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama)
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
8
|
Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma normal dağılım)
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
9
|
Test puanları üzerinde bazı istatistiksel işlemler: Z ve T puanının hesaplanması
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
|
10
|
Duyuşsal Alan davranışlarının ölçülmesi: İlgi, tutum ve eğilim testleri
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
11
|
Psikomotor alan davranışlarının ölçülmesi: Performans testleri ve portfolyo değerlendirme
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
12
|
Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
|
13
|
Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi I
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
14
|
Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi II
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Özlem Yeşim Özbek
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1: Turgut M. F. (1984) Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Saydam Matbaacılık 3. Baskı Ankara
K2: Tekin H. (2003) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Matabacılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Güler, N. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin genel amacı, eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin ve araçlarının kapsamını ve kullanımını öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi, sınav sorusu yazma teknikleri, not verme. Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
3
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
3
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|