Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1.
|
2
|
Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1.
|
3
|
Sınıf yönetimi modelleri
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1.
|
4
|
Sınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2.
|
5
|
Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2.
|
6
|
Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2.
|
7
|
Sınıf kuralları ve işlemleri
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3.
|
8
|
Sınıf kuralları ve işlemleri
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3.
|
9
|
Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3.
|
10
|
Sınıf iletişimi
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 4.
|
11
|
Zaman yönetimi
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 4.
|
12
|
Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 4.
|
13
|
Olumlu sınıf iklimini oluşturulması
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5, YK2 Bölüm 5.
|
14
|
İstenmeyen davranışların önlenmesi
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5, YK2 Bölüm 5.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Süheyla Bozkurt Balcı
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1: Karip, E. (Ed.). (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem.
K2: Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Münire E. (2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
YK2: Muharrem Y. (2006). Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Sınıf içi Rehberlik Etkinlikleri. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin genel amacı, bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak sınıfı çeşitli yönleriyle tanımaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıf yönetimini alanı, boyutları, modelleri, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıfta uygun fiziksel, psikolojik ve sosyal ortamın hazırlanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|