ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Büro Yönetim Teknikleri ADA106 BAHAR 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşletmelerde yönetim süreci ve yönetimin fonksiyonlarını sıralar.
    2-Büro türlerini, avantaj ve dezavantajlarını sıralar.
    3-Bürolarda iş tanımı, iş gerekleri, iş ölçümü, iş etüdü ve iş tasarımı gibi kavramları ve bunların iş yaşamında nasıl kullanıldığını tanımlar.
    4-Dosyalama sistemlerini ile etkili dosyalama ve arşivleme sistemlerini sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   63
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,1 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İşletmelerde Yönetim ve Yönetici K1-Bölüm-1
    2 Büro Kavramı ve Büro Türleri K1-Bölüm-1
    3 Bürolarda İş Yönetimi K1-Bölüm-2
    4 Büro Organizasyonu ve Sistem İyileştirme Teknikleri K1-Bölüm-2
    5 Büro Ergonomisi ve Tasarımı K1-Bölüm-3
    6 İletişim Yönetimi K1-Bölüm-3
    7 Bürolarda Belge Üretimi, Yönetimi ve Kullanımı K2-Bölüm-4
    8 Bürolarda Yazışma Yönetimi K1-Bölüm-4
    9 Dosyalama Yöntemleri ve Arşiv Sistemleri K2-Bölüm-5
    10 Zaman Yönetimi K2-Bölüm-5
    11 Stres Yönetimi K2-Bölüm-6
    12 Kriz Yönetimi K2-Bölüm-6
    13 İmaj Yönetimi K2-Bölüm-7
    14 İş Yaşamı ve Kişisel Gelişim Stratejileri K2-Bölüm-7
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Yasin Yıldırım
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Perihan Gözüm

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tengilimoğlu, D. & Tutar, H. & Özkanan, A. (2019), Çağdaş Büro Yönetimi (5. Baskı). Seçkin Yayınları, Ankara. K2. Nalçınkaya, Ö. & Bayansar, R. (2019), Halkla İlişkiler ve Büro Yönetimi (1. Baskı). Seçkin Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap Derslerde verilen sunum dosyaları
    Dersin Amacı Büro türlerini tanımak ve büro ortamında meydana gelen iletişim sürecini kavramak, bürolarda çalışanların yönetilmesinde yönetim fonksiyonlarının katkısını kavramak ve ergonominin esaslarına bağlı bir büro yönetimi ile etkin dosyalama ve arşivleme sistemlerini tesis edebilmek ve çalışma ortamında zaman, stres, imaj, kriz yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak.
    Dersin İçeriği Büro ortamını tanımak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 3
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. 4
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. 3
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. -
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. 4
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster