Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İdare Hukuku dersinin içeriği, işleniş usulü ve ilgili literatür hakkında genel bilgi ve kaynak önerisi
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
İdare hukukuna egemen olan temel ilkeler ve İdare kavramı
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
İdari işlemin tanımı ve Devletin diğer işlemlerinden ayrılması
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
İdari işlemlerin özellikleri
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
İdari işlemlerin türleri ve idari kararların tasnifleri
|
K1-Bölüm-3
|
6
|
İdari işlemin yetki ve şekil unsurları
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
İdari işlemlerin sebep, konu ve maksat unsurları
|
K1-Bölüm-4
|
8
|
Kamu hizmet kavramının tanımı ve kamu hizmetlerinin hukuki rejimi
|
K1-Bölüm-4
|
9
|
Kamu hizmetlerine egemen olan temel ilkeler
|
K2-Bölüm-5
|
10
|
Kamu hizmetlerinin yürütülme usulleri
|
K2-Bölüm-5
|
11
|
Kolluk kavramı
|
K2-Bölüm-6
|
12
|
Genel olarak idarenin sorumluluğunun özellikleri ve şartları
|
K2-Bölüm-6
|
13
|
Merkezi idare ve mahalli idareler
|
K2-Bölüm-7
|
14
|
Pratik çalışmaları
|
K2-Bölüm-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Yasin Yıldırım
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gözler, K. (2021) İdare Hukuku Dersleri. Ekin Yayınevi, Bursa
K2. Akyılmaz, B., Sezginer, M. & Kaya, C. (2022) Türk İdare Hukuku. (15. Baskı) Savaş Yayınevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
Derslerde verilen sunum dosyaları
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, idare hukukunun temel ilke, kurum ve kavramlarının aktarılması ve idarenin işleyişinde bu kavramlar arasındaki ilişkiler ile uygulamanın nasıl yürüdüğü hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu kapsamda öğrencilerin pratik çalışmalar aracılığıyla idari uyuşmazlıkları çözme ve idare hukukuna özgü muhakeme yeteneklerinin de geliştirilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
İdare ile bireyler ve toplum arasındaki kamu gücüne dayalı ilişkileri konu alan İdare Hukukunun temel formasyonunu kazandırmaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
-
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
5
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
5
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
4
|