Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişim ve Halkla İlişkilerde İletişimin Önemi
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Halkla İlişkilerin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Halkla İlişkilerin Önemi ve Amaçları
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Halkla İlişkilerde Temel İlkeler
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar
|
K1-Bölüm-3
|
6
|
Halkla İlişkiler Süreci
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
Halkla İlişkiler Biriminin Örgütlenmesi
|
K1-Bölüm-4
|
8
|
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
|
K1-Bölüm-4
|
9
|
Halkla İlişkilerde İletişim Araçları
|
K2-Bölüm-5
|
10
|
Halkla İlişkilerde Etkin Sunuş Tekniği
|
K2-Bölüm-5
|
11
|
Halkla İlişkilerde Teknoloji Kullanımı
|
K2-Bölüm-6
|
12
|
Mesleki İletişim
|
K2-Bölüm-6
|
13
|
Hukuk Hizmetleri Alanında Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri
|
K2-Bölüm-7
|
14
|
Adalet Bakanlığının Halkla İlişkiler Faaliyetleri
|
K2-Bölüm-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Yasin Yıldırım
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gecikli, F (2019) Halkla İlişkiler ve İletişim (5. Baskı) Beta Basım Yayın, İstanbul
K2. Özer, M. A (2015) Halkal İlişkiler Dersleri (3. Baskı) Adalet Yayınları, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
Ders sunuları
|
Dersin Amacı
|
Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kuruma karşı sempati, ilgi oluşturmak v bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarıyla ilgili bilimsel temel bilgileri vermek, Halka İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek, Etkili İletişim yollarını öğrenmek ve İletişim Sürecinde Ortaya çıkan Engelleri görmek ve çözüm yolları üretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Hukuk hizmetleri alanında halkla ilişkiler ve mesleki iletişimdir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
-
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
5
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
4
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
5
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|