Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Epidemiyolojinin tanımı ve stratejileri
|
K1, S5-12
K2, S1-14
|
2
|
Epidemiyolojinin tarihsel gelişimi
|
K1, S13-19
K2, S1-14
|
3
|
Epidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılması
|
K1, S5-12
|
4
|
Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları
|
K1, S21-34
K2, S1-14
|
5
|
Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmalar
|
K1, S35-66
K2, S29-44
|
6
|
Epidemiyolojide Nedensellik (Asosyasyonlar)
|
K1, S67-78
K2, S29-44
|
7
|
Kesitsel araştırmalar
|
K1, S97-116
K2,
|
8
|
Vaka-Kontrol araştırmaları
|
K1, S79-96
K2, S127-140
|
9
|
Kohort Araştırmaları
|
K1, S117-138
K2, S113,126
|
10
|
Deneysel ( müdahale) araştırmalar
|
K1, S139-158
K2, S91,112
|
11
|
Metodolojik Araştırmalar
|
K1, S159-176
|
12
|
Sağlık Düzeyini belirleyen epidemiyolojik ölçütler
|
K1, S225-258
K2, S15-64
|
13
|
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi
|
K1, S177-198
K2, S65-76
|
14
|
Epidemiyolojik araştırma planlaması
|
K1, S275-304
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Ramazan Serdar Esmer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tezcan, S. G. (2017). Temel epidemiyoloji. Hipokrat Kitabevi. Ankara.
K2. Greenberg R, Daniels S, Flanders W, Eley J, Boring J. Medical Epidemiology (LANGE Basic Science).Fourth edition. 2004.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye toplumun sağlık düzeyini, hastalıkları, insan ve çevre arasındaki etkileşimin neden ve sonuçlarını anlayabilmesi için yapılması gereken araştırmaları yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Halk sağlığı alanında araştırma planlama ve uygulama becerisini içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
|
2
|
2
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur.
|
3
|
3
|
Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular.
|
-
|
4
|
Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır.
|
4
|
5
|
Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır.
|
-
|
6
|
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar.
|
-
|
8
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır.
|
2
|
9
|
Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir.
|
-
|
10
|
Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır.
|
1
|
11
|
Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir.
|
-
|
12
|
Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır.
|
-
|
13
|
Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur.
|
-
|
14
|
Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir.
|
-
|