ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Koruyucu Hekimlik ve Epidemiyoloji DHF115 GÜZ 1+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Epidemiyoloji biliminin önemini açıklar.
    2-Sağlık ölçütlerini ve risk göstergelerini yorumlar.
    3-Farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özelliklerini ve hata kaynaklarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14114
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   68
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,27 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Epidemiyolojiye giriş K1, K2, K3
    2 Araştırmanın temel ilkeleri ve kavramları-1 K1, K2, K3
    3 Araştırmanın temel ilkeleri ve kavramları-2 K1, K2, K3
    4 Araştırma planlama K1, K2, K3
    5 Epidemiyolojide nedensellik K1, K2, K3
    6 Epidemiyolojide hata kaynakları K1, K2, K3
    7 Epidemiyolojide veri kaynakları K1, K2, K3
    8 Sağlık Ölçütleri K1, K2, K3
    9 Tanımlayıcı araştırmalar K1, K2, K3
    10 Kesitsel araştırmalar K1, K2, K3
    11 Deneysel araştırmalar K1, K2, K3
    12 Kohort araştırmaları K1, K2, K3
    13 Vaka-kontrol araştırmaları K1, K2, K3
    14 Metodolojik araştırmalar K1, K2, K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Remzi Orkun AKGÜN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aksakoğlu, G. (2001). Sağlıkta araştırma teknikleri ve analiz yöntemleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları. İzmir. K2. Özgür, S. (2009). Sağlık alanında araştırma yöntemleri. Güneş Tıp Kitabevleri. Ankara. K3. Tezcan, S. G. (2017). Temel epidemiyoloji. Hipokrat Kitabevi. Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenciye toplumun sağlık düzeyini, hastalıkları, insan ve çevre arasındaki etkileşimin neden ve sonuçlarını anlayabilmesi için yapılması gereken araştırmaları yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Halk sağlığı alanında araştırma planlama ve uygulama becerisini içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur. 4
    2 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur. -
    3 Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular. 4
    4 Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır. -
    5 Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır. -
    6 Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir. 3
    7 Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar. -
    8 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır. -
    9 Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir. -
    10 Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır. -
    11 Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir. 5
    12 Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır. -
    13 Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur. -
    14 Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster