ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Protetik Diş Tedavisi I DHF207 GÜZ-BAHAR 2+6 Z 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tam protezler laboratuvar aşamalarını adlandırır.
    2-Sabit protezleri tanımlar.
    3-Sabit protez dişeti sınır çeşitlerini tanımlar.
    4-Hareketli protezleri tanımlar.
    5-Hareketli bölümlü protezlerde imalat aşamalarını özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20212
    Proje0000
    Laboratuar 40000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40122
    Uygulama Sınavı 020120
    Toplam İş Yükü(Saat)   296
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,87 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tam protezler diş dizimi, dişeti modelasyonu, mufla aşaması, pres ve kaynatma. K1-Bölüm 2
    2 Sabit protezler ve endikasyonları. K2 bölüm 7
    3 Sabit protezler diş preparasyonu. K2- Bölüm 8
    4 Sabit protezler dişeti kenar çeşitleri. K2- Bölüm 9
    5 Sabit protezler ölçü maddeleri ve ölçü teknikleri. K2- Bölüm 10
    6 Sabit protezler daylı model hazırlama, preklinik uygulama. K2- Bölüm 10
    7 Tam protezler tesviye ve cila. K1-Bölüm 5
    8 Hareketli bölümlü protezlere giriş K3-Bölüm 1,2,3
    9 Hareketli bölümlü protezler çeşitleri. K3-Bölüm 1,2,3
    10 Bölümlü dişsiz çene arklarının sınıflamaları. K3-Bölüm 1,2,3
    11 Klasik bölümlü protezler, kroşeler K3-Bölüm 1,2,3
    12 Klasik bölümlü protezlerde kaide plağı ve mum şablon K3-Bölüm 4,5,6
    13 Klasik bölümlü protezlerde diş dizimi K3-Bölüm 4,5,6
    14 Hareketli bölümlü protezlerde mufla aşamaları. K3-Bölüm 4,5,6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gül ATEŞ
    Dersi Verenler

    1-)11202 11202 11202

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Çalıkkocaoğlu S.(1998) Tam Protezler (3. Baskı) Protez Akademisi ve Gnatoloji Derneği 2. Bilimsel Yayını. K2-Shillingburg HT, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Brackett SE. (Çeviri Editörü: Ünsal MK, Üşümez A.) (2010) Sabit Protezin Temelleri. (3. Baskı). İstanbul: Quintessence Yayıncılık Ltd. Şti. .K3- Ulusoy M & Aydın K (2010). Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler. 1.ve 2. Cilt. Hipokrat Kitabevi. Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sabit ve hareketli protezlerin tanımı, endikasyonları, çeşitleri ve yapım aşamalarının diş hekimliği öğrencilerine tanıtılması amaçlanır.
    Dersin İçeriği Tam ve kısmı dişsiz bireylerde sabit ve hareketli protez türleri, yapıları ve imalatı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur. 2
    2 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur. 3
    3 Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular. 3
    4 Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır. -
    5 Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır. -
    6 Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir. -
    7 Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar. 2
    8 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır. -
    9 Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir. 3
    10 Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır. -
    11 Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir. 3
    12 Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır. 2
    13 Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur. -
    14 Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster