ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Davranış Bilimleri DHF107 GÜZ-BAHAR 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar.
    2-Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar.
    3-Kişilik teorilerini ve hasta-hekim ilişkisinde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar.
    4-İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60111
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   73
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,43 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Davranış bilimlerine giriş K1, K2, K3
    2 Merkezi sinir sistemi ve davranış K1, K2, K3, K4
    3 Bilinç ve farkındalık K1, K2, K3, K4
    4 Öğrenme ve bellek K1, K2, K3, K4
    5 Stres ve ruh sağlığı K1, K2, K3, K4
    6 Çocuğun fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişimi K1, K2, K3
    7 Çocuğun psikolojik gelişim ve özellikleri K1, K2, K3, K4
    8 Kişilik, zeka ve psikolojik ölçümler K1, K2, K3, K4
    9 Davranışın psikodinamik temelleri K1, K2, K3, K4
    10 Çatışma kaygı ve ego savunma mekanizmaları K1, K2, K3, K4
    11 Davranışın genetik temelleri K1, K2, K3, K4
    12 Hasta-hekim ilişkisi K3
    13 Toplumsal psikoloji ve sosyal davranış-1 K1, K2, K3, K4
    14 Toplumsal psikoloji ve sosyal davranış-2 K1, K2, K3, K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülendam AKGÜL
    Dersi Verenler

    1-)11105 11105 11105

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aydın, H. & Bozkurt, K. (2005). Sadock klinik psikiyatri. (2. Baskı). Güneş Kitabevi. Ankara. K2. Cüceloğlu, D. (2019). İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. Remzi Kitabevi. İstanbul. K3. Gordon, T. (2014). Hasta ve doktor iletişimi. Profil Yayıncılık. İstanbul. K4. Öztürk, O. (2004). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Hem çalışma ortamında hem de hasta-hekim süreci içerisinde kişilerin kendileri, iş arkadaşları, hastaları ve hasta yakınları ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.
    Dersin İçeriği İnsan davranışının temellerini ve hekimlik becerilerine ait yansımalarını içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur. 3
    2 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur. 2
    3 Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular. -
    4 Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır. -
    5 Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır. -
    6 Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir. -
    7 Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar. -
    8 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır. 4
    9 Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir. -
    10 Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır. -
    11 Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir. -
    12 Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır. -
    13 Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur. 3
    14 Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster