Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Davranış bilimlerine giriş
|
K1, K2, K3
|
2
|
Merkezi sinir sistemi ve davranış
|
K1, K2, K3, K4
|
3
|
Bilinç ve farkındalık
|
K1, K2, K3, K4
|
4
|
Öğrenme ve bellek
|
K1, K2, K3, K4
|
5
|
Stres ve ruh sağlığı
|
K1, K2, K3, K4
|
6
|
Çocuğun fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişimi
|
K1, K2, K3
|
7
|
Çocuğun psikolojik gelişim ve özellikleri
|
K1, K2, K3, K4
|
8
|
Kişilik, zeka ve psikolojik ölçümler
|
K1, K2, K3, K4
|
9
|
Davranışın psikodinamik temelleri
|
K1, K2, K3, K4
|
10
|
Çatışma kaygı ve ego savunma mekanizmaları
|
K1, K2, K3, K4
|
11
|
Davranışın genetik temelleri
|
K1, K2, K3, K4
|
12
|
Hasta-hekim ilişkisi
|
K3
|
13
|
Toplumsal psikoloji ve sosyal davranış-1
|
K1, K2, K3, K4
|
14
|
Toplumsal psikoloji ve sosyal davranış-2
|
K1, K2, K3, K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Gülendam AKGÜL
|
Dersi Verenler
|
1-)11105 11105 11105
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aydın, H. & Bozkurt, K. (2005). Sadock klinik psikiyatri. (2. Baskı). Güneş Kitabevi. Ankara.
K2. Cüceloğlu, D. (2019). İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. Remzi Kitabevi. İstanbul.
K3. Gordon, T. (2014). Hasta ve doktor iletişimi. Profil Yayıncılık. İstanbul.
K4. Öztürk, O. (2004). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hem çalışma ortamında hem de hasta-hekim süreci içerisinde kişilerin kendileri, iş arkadaşları, hastaları ve hasta yakınları ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
İnsan davranışının temellerini ve hekimlik becerilerine ait yansımalarını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
|
3
|
2
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur.
|
2
|
3
|
Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular.
|
-
|
4
|
Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır.
|
-
|
5
|
Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır.
|
-
|
6
|
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar.
|
-
|
8
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır.
|
4
|
9
|
Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir.
|
-
|
10
|
Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır.
|
-
|
11
|
Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir.
|
-
|
12
|
Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır.
|
-
|
13
|
Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur.
|
3
|
14
|
Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir.
|
-
|