Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hücre Biyolojisine Giriş
Hücreyi oluşturan atomlar ve makromoleküller
|
K1 bölüm 1
K2 bölüm 1
|
2
|
Hücre Zarı, Taşınım Sistemleri
|
K1 bölüm 1
K2 bölüm 1
|
3
|
Sitoplazma, Organeller ve Organellerin Degredasyonu , Çekirdek ve Çekirdekciğin Organizasyonu
Hücre İskeleti, Hücre Hareketi, Hücre Dışı Matriks, Hücre-Hücre Etkileşimleri
|
K1 bölüm 1
K2 bölüm 1
|
4
|
Hücre bölünmesi
|
K1 bölüm 1
K2 bölüm 1
|
5
|
DNA molekülünün yapısı ve özellikleri, DNAnın replikasyonu ve Mitokondriyal genom Genom Organizasyonu
|
K1 bölüm 2
K2 bölüm 2
|
6
|
Moleküler genetik giriş ,tanımlar
Translasyon transkripsiyon
|
K1 bölüm 2
K2 bölüm 2
|
7
|
Hücrede protein sentezi ve posttranslasyonel modifikasyon
Mitokondrial dna
|
K1 bölüm 3
K2 bölüm 3
|
8
|
Mendel genetiği
|
K1 bölüm 4
K2 bölüm 5
|
9
|
Kalıtım yolları ve hastalıkları
|
K1 bölüm 6
K2 bölüm 5
|
10
|
Mutasyonlar
|
K1 bölüm 7
K2 bölüm 7
|
11
|
Epigenetik,Polimorfizm
|
K1 bölüm 8
K2 bölüm 9
|
12
|
Dna onarımı ve tamiri
|
K1 bölüm 8
K2 bölüm 8
|
13
|
Tümörogenez
|
K1 bölüm 9
K2 bölüm 10
|
14
|
Moleküler teknikler
Genetik danışma
|
K1 bölüm 1
K2 bölüm 1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Songül ŞAHİN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Songül Şahin
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Cooper, M. (2016). Hücre moleküler yaklaşım. (7. baskı). Güven Yayınevi. İzmir.
K2. Kasap, H., Kasap, M., Demirhan, O., Alptekin, D., Lüleyap, Ü., Pazarbaşı, A. & Güzel, A. İ. (2020). Tıbbi biyoloji ve genetik. (2. baskı). Akademisyen Kitabevi. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hücre zarının yapısı, işlevi ve öneminin kavranması ve zar taşınım sisteminin hücre işleyişindeki öneminin anlaşılarak patolojik durumlar ile ilişkilendirebilmesi.
Hücre organellerinin yapısı, görevleri ve patolojilerinin anlaşılması.
Çekirdek ve çekirdekcik organizasyonunun kavranması.
Hücrenin mikroçevresini oluşturan bileşenlerin ve farklı dokulardaki organizasyonunun öğrenilmesi ve bunların normal ve patolojik durumlarda birbirleriyle etkileşimlerinin kavranması.
Hücrelerin birbirleriyle mekanik ve kimyasal iletişimlerinin temel mekanizmasının doku oluşumunda, hücre sağkalımında ve işleyişindeki öneminin anlaşılması ve anomali durumunda hastalık gelişimindeki yerlerinin öğrenilmesi.
Hücre içi hareket, bileşenleri, önemi, işlevi ve düzenlenmesinin anlaşılması. Hücrenin bütünsel hareketinin embriyonik süreçte, bağışık yanıtın gelişiminde ve kanser gelişimi sürecindeki işleyişi, kontrolü ve öneminin kavranması
|
Dersin İçeriği
|
Hücre, organeller, genom
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
|
3
|
2
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur.
|
-
|
3
|
Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular.
|
3
|
4
|
Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır.
|
-
|
5
|
Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır.
|
-
|
6
|
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar.
|
-
|
8
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır.
|
5
|
9
|
Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir.
|
-
|
10
|
Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır.
|
-
|
11
|
Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir.
|
5
|
12
|
Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır.
|
-
|
13
|
Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur.
|
-
|
14
|
Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir.
|
-
|