Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Diş hekimliği temel ortodonti eğitimi ve ortodonti uzmanlık eğitimi arasındaki farkların değerlendirilmesi
|
K1-Bölüm 12, Sayfa 221-230
|
2
|
Ortodontik tedavi sürecine genel bakış, normal büyüme ve gelişim ile ortodontik problemlerin ayırt edici bulguları
|
K1-Bölüm 12, Sayfa 221-230
|
3
|
Ortodontik tedavi gören hastalara ilişkin risk yönetimi ve hasta ihtiyaçlarının değerlendirilmesi
|
K1-Bölüm 12, Sayfa 221-230
|
4
|
Dişsel ön çapraz kapanış ile iskeletsel Sınıf 3 ilişkinin ayırt edici bulguları ve diş hekimlerinin yapabileceği ortodontik uygulamalara örnekler
|
K1-Bölüm 14 Sayfa 237-256
K2-Bölüm 12 sayfa 301?319
|
5
|
İskeletsel ve dişsel transversal darlığın ayırt edici bulguları ve diş hekimlerinin yapabileceği ortodontik uygulamalara örnekler
|
K1-Bölüm 14 Sayfa 237-256
|
6
|
Ön açık kapanış olgularının oluşmasında alışkanlıkların önemi ve koruyucu diş hekimliği-ortodonti uygulamalarına örnekler
|
K1-Bölüm 14 Sayfa 237-256
K2-Bölüm 18 sayfa 455-545
|
7
|
Ortodontik tedaviye yönlendirmeden önce ve tedavi sırasında dikkat edilmesi gereken durumlar-Endodontik bakış açısı
|
K1-Bölüm 18 Sayfa 313--322
|
8
|
Ortodontik tedaviye yönlendirmeden önce ve tedavi sırasında dikkat edilmesi gereken durumlar-Protetik bakış açısı
|
K1-Bölüm 14 Sayfa 237-256
|
9
|
9. Hafta: Ortodontik tedaviye yönlendirmeden önce ve tedavi sırasında dikkat edilmesi gereken durumlar-Periodontal bakış açısı
|
K1-Bölüm 18 Sayfa 313--322
|
10
|
Ortodontik tedaviler sırasında hekim ve/veya uygulamadan kaynaklı görülebilecek komplikasyonlar
|
K1-Bölüm 18 Sayfa 313--322
|
11
|
Ortodontik tedaviler ile ilgili diş hekimlerinin yapabileceği acil durum uygulamaları
|
K1-Bölüm 18 Sayfa 313--322
K2-Bölüm 14 sayfa 346-391
|
12
|
Yanlış hekimlik uygulamalarına ilişkin genel bilgiler
|
K1--Bölüm 30 Sayfa 500-513
|
13
|
Örnek olgular üzerinde vaka tartışması
|
K1--Bölüm 30 Sayfa 500-513
|
14
|
Örnek olgular üzerinde vaka tartışması
|
K1--Bölüm 30 Sayfa 500-513
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Seda Akkerman
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Seda Akkerman
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Erverdi N. (2022). Çağdaş Ortodonti.(2. baskı).Bölüm 12,14,18 ,30 sayfa 221-237, 313-322, 500-513. Quintessence yayıncılık,İstanbul
K2.Enlow DH.(1990) Facial Growth(3. baskı) Bölümler 2,3,5,12,14,18. Sayfa 25-545.WB Saunders Yayıncılık,ABD.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Diş hekimliği pratiğinde ortodonti uygulamalarının sınırlarının deontolojik ve yasal
açıdan değerlendirebilecek bilginin edinilmesi: Seçmeli dersi alan öğrencilerin 14
haftalık sürede, yalnızca diş hekimliği eğitimi ile gerçekleştirilebilecek ortodontik
uygulamalar hakkında örnek olgularla desteklenerek fikir sahibi olması, konuyla ilgili
literatür kaynaklı bir sunum hazırlayarak uygulama ve sonuçlarına yönelik bilgi akışının
sağlanması
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin amacı öğrencilerin diş hekimliğinde genel ortodonti eğitiminin ve ortodonti
uzmanlık eğitiminin farklarını öğrenmesini ve uzmanlık eğitiminin kazanımlarını
değerlendirmesini, ortodontik tedavilerin yürütülmesinde diş hekimi ile ortodontistin
işbirliğinin önemini kavramasını, ortodonti hastasının ihtiyaçlarını tanımlayabilmesini,
pratisyen ve uzman hekimlerin yapabileceği uygulamalar arası farkları öğrenebilmesini,
hastayı uzman hekime uygun zamanda yönlendirebilecek bilgi düzeyine erişmesini,
ortodontik yaklaşımlarla ilgili etik değerler hakkında bilgi sahibi olmasını, ortodontik
tedavilerle ilişkili yanlış hekimlik uygulamaları ve sonuçları ile ilgili bilgi sahibi
olmasını sağlamaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
|
3
|
2
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur.
|
-
|
3
|
Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular.
|
3
|
4
|
Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır.
|
-
|
5
|
Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır.
|
-
|
6
|
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar.
|
-
|
8
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır.
|
-
|
9
|
Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir.
|
-
|
10
|
Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır.
|
-
|
11
|
Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir.
|
-
|
12
|
Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır.
|
-
|
13
|
Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur.
|
4
|
14
|
Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir.
|
-
|