Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Topluma yönelik ağız diş sağlığı araştırmalarının özellikleri
|
K1- Bölüm 2
|
2
|
Ağız diş sağlığı tarama yöntemleri
|
K1- Bölüm 3
|
3
|
Topluma yönelik ağız diş sağlığı hizmetlerinin prensipleri
|
K1- Bölüm 4
|
4
|
Birincil ve ikincil korunma
|
K1- Bölüm 3
|
5
|
Atravmatik rezin restorasyon
|
K1- Bölüm 5
|
6
|
Okul koruyucu programları
|
K1- Bölüm 2
|
7
|
Erişkin çürük epidemiyolojisini ve koruyucu programlar
|
K1- Bölüm 1
|
8
|
Erişkinlerde koruyucu programlar
|
K1- Bölüm 2
|
9
|
Çürük ölçütleri, dünyada ve Türkiye`de durum
|
K1- Bölüm 2
|
10
|
Erişkin periodontal hastalık epidemiyolojisi
|
K1- Bölüm 6
|
11
|
Geriatrik diş hekimliği
|
K1- Bölüm 5
|
12
|
Geriatrik hastada protetik yaklaşım
|
K1- Bölüm 6
|
13
|
Ağız kanserleri epidemiyolojisi
|
K1- Bölüm 4
|
14
|
Diş hekimi ve TADS görevleri
|
K1- Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Remzi Orkun AKGÜN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gluck GM, Morganstein WM (1998). Jong?s Community Dental Health. Mosby, St. Louis.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Toplum ağız diş sağlığı konusunda bilgi aktarmak ve bu alanla ilgi epidemiyolojik çalışmalar ve koruyucu programlar hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Toplum ağız diş sağlığı terminoljisi, dmf/DMF belirleme yöntemleri, hizmet içeriği, atravmatik rezin restorasyon, okul programları, erişkin çürük ve periodontal hastalık epidemiyolojisi ile koruyucu programlar, geriatrik dişhekimliği, ağız kanserleri epidemiyolojisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur.
|
4
|
3
|
Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular.
|
3
|
4
|
Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır.
|
-
|
5
|
Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır.
|
3
|
6
|
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir.
|
4
|
7
|
Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar.
|
-
|
8
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır.
|
-
|
9
|
Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir.
|
-
|
10
|
Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır.
|
-
|
11
|
Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir.
|
-
|
12
|
Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır.
|
-
|
13
|
Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur.
|
5
|
14
|
Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir.
|
4
|