Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Göğüs hastalıkları
|
K.1.1.BÖLÜM
|
2
|
Allerjik hastalıklar
|
K.1.2.BÖLÜM
|
3
|
Nefroloji hastasına yaklaşım
|
K.1.3.BÖLÜM
|
4
|
Hipertansiyonlu hastada girişimsel işlemler
|
K.1.4.BÖLÜM
|
5
|
Hepatitli hastada girişimsel işlemler
|
K.1.5.BÖLÜM
|
6
|
Hiv hastasina yaklaşim ve girişimsel işlemler
|
K.1.6.BÖLÜM
|
7
|
Diyabetli hastada ağız ve diş sağlığı
|
K.1.7.BÖLÜM
|
8
|
Peptik ulcus ve gastrointestinal sistem hastasında diş sağlığı
|
K.1.8.BÖLÜM
|
9
|
Romatolojik hastalarda diş sağlığı
|
K.1.9.BÖLÜM
|
10
|
Geriatrik hastalarda diş sağlığı ve invaziv işlemler
|
K.1.10.BÖLÜM
|
11
|
Kalp hastalarında girişimsel işlemler
|
K.1.11.BÖLÜM
|
12
|
Kanama diyatezi ve diş sağlığı
|
K.1.12.BÖLÜM
|
13
|
Anemik hastada dişe girişimsel işlemler
|
K.1.13.BÖLÜM
|
14
|
Tartışma
|
K.1.13.BÖLÜM
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Fauci, A. S. (2015). Harrison`s principles of internal medicine. McGraw-Hill Education.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Diş hekimliği pratiğinde dahili sorunlarda farkındalık yaratmak
|
Dersin İçeriği
|
Göğüs hastalıkları, allerjik hastalıklar, nefrolojik hastalıklar,hipertansiyon, hepatit, HIV, diyabet,
peptik ulcus ve gastrointestinal sistem hastalıkları, romatolojik hastalıklar, geriatrik hastalıklar, kalp hastalıkları, kanama diyatezi ve anemik hastalıklar ve ağız diş sağlığı ilişkisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur.
|
-
|
3
|
Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular.
|
4
|
4
|
Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır.
|
-
|
5
|
Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır.
|
4
|
6
|
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar.
|
-
|
8
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır.
|
3
|
9
|
Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir.
|
-
|
10
|
Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır.
|
-
|
11
|
Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir.
|
4
|
12
|
Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır.
|
-
|
13
|
Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur.
|
-
|
14
|
Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir.
|
-
|